View Single Post
Old 28-09-2019, 21:54  
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Tre musketerer rider igjen, tar den helt ut denne gang

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Her ser jeg frem til fortsettelsen [emoji6]
Det er bra. Det kommer til å ta litt tid, det er ørten hundre bilder som må sorteres og lastes opp. Her kommer et lite drypp til.



Så var det klart for å prøve lufthansas desidert styggeste fly. Jeg er jammen glad for at dette programmet er lagt dødt, for jeg gremmes hver gang jeg ser denne ballongen med vinger. Det finnes så mange estetisk pene fly jeg heller hviler øynene på, jeg nevner i fleng: 744, 748, 346, MD11, 752 og MD80/90. Så hva med upper deck på denne? Noen har jo F på det brede nedre dekk, mens LH har det oppe der veggene er rimelig skrå. SQ er i ferd med å omkonfigurere og bytter da fra nedre til øvre dekk, men til gjengjeld får de 1+1 i bredden. Uansett, jeg liker Lufthansa F. Samme om det er 744, 748, 346 eller 380. Materialer og farger er ypperlige, og mangelen på båser gjør at det hele blir åpent og luftig. Ypperlig når man er et festlig lag på 3 samt 3 som helst vil sove.


For å prøve noe nytt valgte jeg faktisk et midtsete denne turen, sammen med mr captain. Har aldri sittet i midtsete på langdistanse tidligere, men tenkte det var greit å være litt sosial når man ikke reiser med sin bedre halvdel. Denne kvelden var det 6 gjester i de 8 setene, og siden midtsetene bak oss var ledige flyttet vi ett hakk bak slik at vi satt på rekke med mr first officer. Medvirkende til dette var også at kvinnen på 1K hadde en unge på et halvår, så greit at de fikk mest mulig boltreplass.
Man merker med en gang om det er et middels, bra eller veldig bra crew, og her var det bare brede smil og god stemning fra første minutt. I tillegg var ene flyvertinna en yppig variant av Jessica Biel, som skjøt hofta ut i beste Marilyn Monroe stil ved de fleste anledninger.

Kveldens hovedscene, og mottakeren av premie for beste birolle


Rimelig skrå de veggene. Det er total mangel på bagasjeplass over hodene, men heldigvis har man låsbare garderobeskap av god størrelse. Godt valg lufthansa, takhøyden blir ekstra stor av slikt
Benplassen holder til hengslete nordmenn


Vår lille favoritt klarte visst å snike seg med på de fleste bildene. Om det var bevisst fra hennes eller vår side er uklart, jeg tror det var en kombinasjon.


Før avgang ble de vanlige ritualene gjennomgått. Nøtter og månedens champis, Grand Siecle. Dette er jo fast inventar hos BA og Swiss, mens Lufthansa er litt mer utfordrende og rullerer på hvilket boblevann de serverer. Godt valg, Lufthansa!


Toalettsaker og pysjer ble uttdelt, og også Van Laak skjerf til de som sliter med kald hals om bord i fly.
Kveldens meny så slik ut:


Og frokost for de som ikke har tenkt å sove lengst mulig


Selvsagt min favoritt, månedens vinliste


Kanskje ikke de mest spenstige hvite
[url=https://flic.kr/p/2hn38gV]

Men desto mer imponerende liste av rød. Som en kuriositet, oppgitt pris (ja, jeg vet det sjelden stemmer, men det kan gi en pekepinn) på vivino er hhv 670, 652, 410 og 1186kr. Holy moly! Her var det bare å glede seg. Ville vi klare vinsmaking etter den harde ettermiddagen i loungen?



Sjansen var vel liten for at vi ville klare å komme oss helt til disse


En ting var vi enige om, 380 var stille. Sikkert kult hvis man ikke liker fly, men i vår bok ble det sjarmløst. Fordelen var at det var lettere å føre en samtale på tvers av kabinen.

Først ut etter avgang var en Fnattisk favoritt, selvsagt laks. Denne smakte varmrøkt, og helt på det jevne.
[url=https://flic.kr/p/2hn5DZD]

Det er ikke Lufthansa uten kaviar. Denne var rimelig grønn i fargen, men smakte selvsagt som Kalix Løyrom på steroider. Det var altfor langt på kveld til å gurgle ned vodka, så Grand Siecle fikk klare seg.


Deretter kom det som pleier være høydepunktet på Lufthansa long haul, tress i forrett. Vår førstereisgutt i første ute på høyre side har gjort et typisk rookie mistake, han har tatt seg en øl. Det har han angret på siden.


Hummeren var helt klart en innertier , mens resten var på det jevne. Jessica kom ofte forbi for å slå av en prat, eller bare rulle litt med hoftene. Flyvertinnene var jo ekstra interessert i hva pilotene hadde å fortelle, men ingen spurte om hva jeg drev med. Kanskje like greit.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is online now   Reply With Quote