View Single Post
Old 19-09-2019, 15:41  
ForeverSAS
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2014
Location: Orkland Kommune fra 01.01.20.
Posts: 1,201
Default Re: Ny SAS-livery 2019

Jeg synes faktisk dette ble rett så bra jeg, og faktisk bedre enn det jeg ventet meg.

Karakter: 9 av 10, med rom for noe små-plukk.

Tror det er trygt å bruke ord som stilrent, enkelt og moderne.

Det første jeg biter meg merke i er den store SAS-logoen i sølv, som jeg virkelig synes kler flyet godt. Det at de også har trukket blåfargen fra halen ned under ''buken'' er en fin detalj som jeg synes ble bra.

Stort pluss for at de har gjort det av med den nesten fæle rød-oransje fargen på motorene, lite av den ellers i SAS sin profilering nå i dag.

Ser man dette i et større bilde, f.eks opp mot de nye kabinene, så synes jeg faktisk dette er en oppgradering utført til høyst akseptable stilkarakterer fra SAS sin side. Det er en tydelig og ''ren'' profil med enkle farger, både i kabinen og utenpå flyene.
All den tid man kanskje kan si at fargene er litt kjølige av seg, så passer det jo SAS godt- som et flyselskap lokalisert her nord på kula.

Hvis jeg absolutt MÅ plukke på noe her, så må det bli at jeg kanskje kunne ønsket meg blå motorer med hvit SAS-logo. Det sagt: sølvfargen fungerer utmerket, og er en små-fresh tvist som kanskje ikke mange ventet seg.

I kommentarfeltene, også i SAS sitt eget, er det en del sin drar det i retning Lufthansa sitt nyeste. Rent personlig mener jeg SAS har kommet adskillig bedre utav farge-oppgraderingen enn tyskerne.
ForeverSAS is offline   Reply With Quote