View Single Post
Old 21-04-2018, 13:13  
RescueMe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2013
Location: Bææærgen
Posts: 485
Default Re: Southwest med motoreksplosjon 17APR18

Jeg har flydd en del, og faktisk ofte fulgt med på sikkerhetsdemoen, til og med fått med meg at masken skal over nesen. Det gir jo fullstendig mening.

Men, jeg har på en måte alltid tenkt at maskene har en utheving e.l. på en side som skal over nesen. På mange måter slik mange andre masker man ser, f.eks. i helsevesenet eller bruker når man maler og herjer med kjemikalier. Og dette til tross for at jeg har sett bilder av maskene på fly mange ganger og da som sagt fulgt med på demoen. Dette er ikke noe ukjent fenomen, man danner seg bilder av mye rart basert på erfaring, og avviser avvik. I dette tilfellet er da maskene på fly avviket. Så jeg er søren meg ikke sikker på om jeg i en stresset situasjon hadde klart å ikke rote det til selv... Jeg håper jo at jeg hadde tenkt klart, men er ikke så selvsikker som mange her inne og på andre forum virker å være.

En annen sak er at mange virker å oppfatte dette som et nytt problem, men er det virkelig det? Eller er det først nå folk har bilder og kan vise at folk bruker de feil?

Update; googlet litt og ser som forventet at de fleste av maskene er helt runde, men det finnes noen få som har et design som tydelig viser at ene siden skal over nesen.

Last edited by RescueMe; 21-04-2018 at 13:16.
RescueMe is offline   Reply With Quote