View Single Post
Old 19-04-2018, 01:02  
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: Erstatning vd streik/aksjoner (EU-dom)

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Merkelig nok føler jeg en slags avsky mot alle disse passasjer-rettighetene. De skal ha alt: erstatning ved tekniske feil (som skjer uansett ved alle tekniske anlegg, altså egentlig ikke noe man kan laste flyselskapet for ergo ikke erstatningsplikt i mine øyne), erstatning ved streik (en vanlig menneskerett som da blir vanskeligere å gjennomføre hvis flyselskapet hiver alle ansatte ut i vikarbyrå for å omgå kravet om erstatning) +++++ OG billetter til 199kr. Luftfartsbransjen blir bare mer og mer råtten på denne måten, tror jeg. Håper jeg tar feil
Her er jeg veldig uenig. Passasjer-rettigheter gir et konkurransefortrinn til selskaper som satser på et god tjenestekvalitet ved forebyggende arbeid og ved å raskt få passasjerer over på alternativ transport når det oppstår problemer.

Mange passasjerer vil selvsagt ha billigst mulig billetter og passasjerrettigheter setter idag begrensninger på hvor lavt man kan gå. Hva tror du egentlig konsekvensene hadde blitt om man begrenset passasjerers rettigheter? Tror du det ville lønnet seg like mye å drive seriøst med høyt servicenivå? Tror du billettprisene hadde blitt høyere? Tror du bransjen hadde blitt mindre råtten? Tror du ansatte ville fått bedre vilkår?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote