View Single Post
Old 08-04-2018, 17:07  
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
SAS SK 7366 Crew ute på tid

Heisann!

Kan med fornøyelse fortelle den sanne historien om hvorfor crewet gikk ut på tid og flyet måtte returnere til Gran Canaria:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...bbet-for-lenge

Samtidig som flyet til BGO skulle dra gikk det også en SK-avgang til TRD. Min mor skulle med den avgangen, og kaoset startet da maskinen til TRD ble boardet. Passasjerene kom om ord og satte seg ned. Taxfreeposene som var forhåndsbestilt lå i setet og alt var bra. Helt til en eldre kar som kom ombord fant en annen passasjer i sitt forhåndsbestilte sete og klaget til crewet. Omtrent samtidig så et par andre passasjerer bagasjen sin bli lastet ombord i SAS-flyet ved siden av...

Purser kom så litt oppgitt over høytaleren og spurte fortvilet på bergensdialekt: «Er det overhodet noen på dette flyet som skal til Bergen?» Ingen ombord skulle dit, de skulle til TRD.

Det viste seg at groundhandling hadde boardet feil fly med feil passesjerer, mens bagasjen var lastet korrekt. Fullt kaos, piloter og crew sprang mellom flyene, gulvestene flagret i vinden, og bagasjehandlerne offloadet alt og sto midt mellom flyene og så på at man ble enige om hva som skulle skje. Selv passasjerene ble en stund sendt ut av flyet og ned på tarmac, før de igjen måtte gå ombord.

Enden på visa var at crewet byttet fly, mens passasjerene fikk bli.

Nesten som en komifilm i praksis, min mor på 76 har sjelden ledd så mye som når hun fortalte meg historien i dag tidlig.😂

Morsomt!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote