View Single Post
Old 04-07-2021, 08:07  
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Widerøe WF970 - Finnmarksbussen

Etter å ha ankommet Tromsø med Flyr dagen før, så måtte jeg også finne en måte å komme meg tilbake til OSL. Og hvordan kunne man gjøre dette mest mulig spennende og kanskje få krysset av noen nye flyplasser på veien? Widerøes WF970 kom da opp som et godt alternativ. Litt kjipt med 06 avgang, men med en routing som er Tromsø-Hammerfest-Berlevåg-Båtsfjord-Vardø-Vadsø-Kirkenes, og som matchet med SAS’ formiddagsflight KKN-OSL, var valget lett

Opp grytidlig, og taxien kom å plukket oss opp 05:15, så hadde planlagt å ankomme TOS en halvtime før avgang. Null kø i security, men i det vi kom gjennom så kom «Ny tid 08:10» opp på skjermen. Teknisk på dagens maskin og den ble trolig stående lenge, og vi måtte vente til det jeg tror var WF981 kom inn til TOS litt før 08.
Da så det jo litt dårlig ut for å rekke flyet videre fra KKN og fryktet hele planen vår ble spolert da vi vurdere booke oss om til WF972 via ALF eller kjøpe en billett direkte til OSL i stedet.

Dog ikke lenge etter dukket denne meldingen opp på telefonen:

Quote:
Flyinformasjon
WF0970 01 JUL
Tromsø - Kirkenes
Avgang: 06:00
Widerøe orsakar at vi kludrar til reisa dykkar langs kysten av vårt vakre land. Vi beregnar å gå frå Tromsø så snart WF981 landar, då skal vi bruke den maskina. Det er fint vær langs kysten av Finnmark - så vi regnar med vi tar inn ein del av forseinkinga. I tillegg har vi innstillt Hammerfest og Vardø på denne ruta, slik at vi beregnar å lande i Kirkenes ca 1050.

Beste helsing Widerøe IRR - Torbjørn
Da fikk vi jo 40 min transfer i KKN og dagen var reddet. Og den nye routingen ble da Tromsø-Berlevåg-Båtsfjord-Vadsø-Kirkenes



Så da fikk vi bare sette oss ned, spille inn litt stoff til Flypodden. Og ta oss en matbit, skjønt det er lettere sagt enn gjort en tidlig morgen i Tromsø, da alt er stengt på den tiden av døgnet, og åpner ikke før passasjerene til SAS og Norwegian sine OSL-avganger litt senere begynner dukke opp



Dog etterhvert så fikk vi også voucheren fra Widerøe, som sponset halvparten av baguetten, og Upper Crust åpnet.


Etterhvert som tiden gikk og klokken nærmet seg avgangtiden kom det ennå ingen info om gate, dog hadde vi sette at maskinen vår hadde kommet inn fra HFT og stod utenfor de nordlige gatene på TOS. Så holdt oss i området der og ventet. Ingen info kom egentlig opp på skjermen, før det plutselig noen minutter før avgang ble boarding på gate 25 og vi kunne gå ombord i LN-WIC som stod klar for dagens litt amputerte WF970



TBC....
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 04-07-2021 at 08:12.
Someone is offline   Reply With Quote