View Single Post
Old 31-05-2022, 14:12  
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,971
Default Re: SAS Resultat Q2 2022

Quote:
Originally Posted by ENGM RAMP View Post

Men, som den gamle SAS-mann du er, og med all kjennskapen og kunnskapen din om bolaget. Hva anser du å være dysfunksjonelle deler ?
Det mest lysende skrekkeksempelet er callsenter og kundeservice generelt. Her er det mye som kan forenkles og forbedres. Begynn med å la folk få sende email og sveiv igang en fungerende chat istedet for å tvinge folk til å ringe. Som både er foreldet og en cashcow for firmaet som driver callsentrene. Bukken og havresekken. Skammelig. Noen sitter med et sugerør ned i pengesekken her.

Er ikke noen ekspert på crew-problemer, men innbiller meg at det finnes bedre verktøy for både å planlegge og utnytte dem bedre enn det de bruker i dag.

SAS har i alle år prøvd å spare seg til fant. Hva med å prøve å løfte blikket og finne inntektsmuligheter for heller å dra ned enhetskostnadene den veien? Link synes jeg er en god ide, det trengs et skikkelig inhouse feeder-/commuterselskap. Få vekk cityjet og denslags.
Connect - vel, hold dem vekk fra Skandinavia. Hvis de kan tjene penger på å fly fulle briter til Kanariholmene, er det greit for meg. Men ikke fra Skandi.

Og IT/webside…. don’t even get me started …….

Kunne sikkert holdt på i noen timer med å liste opp ting….
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL

Last edited by LN-MOW; 31-05-2022 at 14:15.
LN-MOW is online now   Reply With Quote