View Single Post
Old 12-05-2020, 14:25  
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,172
Default Re: Siste tur før Corona..

Blir ikke like morsomt når det ikke er live og man glemmer alle detaljer og rariteter, men bare fikk plutselig over meg at jeg skulle rable ned ting.

Neste flight var rimelig lang fra LHR-MEX. Balja var en 787-9, setet var 6A og bolaget så klart BA. Flytid 11:55. Egentlig akkurat passe lengde.

Etter et par (tre?) glass med pre-departure bobler dro vi.

Først ut var det tomatsuppe med krutonger. Suppe er alltid vinner på fly. Kan ikke si at denne akkurat vant noen medalje, men jeg spiste den ettersom jeg visste at hovedretten mest sannsynlig var mye verre.



At hovedretten var verre slår aldri feil. Det ser ikke så galt ut egentlig...



Men det smaker høgg. Knusktørr kylling med innbrent saus som bare ligger som et brunt krispy skall langs skålen er ingen vinner. Det er derimot Speedbird 100 øllen, som kompenserer for det meste.



Jeg vet uansett at man ikke bør boarde sulten i C, så spiser nokså bra på bakken.

Det fine med "12 timers flighter" er at det er tid for å kose seg etter maten og fremdeles ha tid til å sove. Så det er bare å booke mer Speedbird 100 og ta frem øreteleklaffene



Eller å lese en bok... en bok som er så tung å komme i gang med at selv 1,5 mnd ut i COVID19 er jeg fortsatt knapt på side 100.



Men så... altså... det var en grunn til at jeg turte å skippe vond hovedrett. Det er nemlig at jeg også så menyen for servering før landing. Her har BA oppgradert så det suser på lange flights og det er en ting de virkelig ACE'er, og det er Indisk.

Dette smakte helt konge og var en form for grevling. Aner ikke hva det var, for å være ærlig. Men det var ståldigg. Er du hos BA og det finnes en Indisk rett så velg alltid den. Indisk og suppe. 100%



Snart nærmet det seg MEX. Hadde aldri sett det fra vinduet før. Forrige gang jeg var der satt jeg nemlig i midtsete i midtraden på bakerste rekke (uten recline) hos KLM. Det var IKKE STAS. Men nå var det litt moro å se hvor skarp linje det er der byen slutter. Rimelig on/off og litt kult synes jeg.



Immigrasjon gikk helt brillefint. Ingen i kø. På forhånd hadde jeg fått forklart at jeg skulle ut, til venstre og ut ved dør 7 og booke Uber til hotellet.

Kontakten min skulle ordne fint hotell til meg denne gangen. Det var et brudd på regelen om at "kontakten din skal ALDRI ordne hotell til deg". Resultatet...



Et sted der er inngangen til et "hotell". Der skulle jeg og Elefanten bo i 3 netter

Forts følger
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 12-05-2020 at 14:32.
Fnate is offline   Reply With Quote