View Single Post
Old 12-02-2020, 12:23   #17
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: SAS har lagt seg ut med krenkenettet med ny reklamefilm

Quote:
Originally Posted by WF-380 View Post
En grunnleggende regel for debatt er at man faktisk forsøker å skjønne hva andre folk mener, istedet for å rope ut om nazisme og folkemord og lignende.

Med den regelen i bakhodet tror jeg at SAS har forsøkt å få fram at ved å reise kan man finne inspirasjon og impulser man kan ta med seg hjem. Jeg tror ikke SAS mener at skandinaver ikke har noen kultur. Det har jeg riktignok hørt enkelte svenske politikere har uttalt, men av dem forventer jeg lite.

Men så sies det i reklamen som jeg rakk å se før den forsvant, at skandinavisk kultur er "nothing"! De sier faktisk "nothing". Og at alt er hentet utenfra, som om klåfingret plagiat er alt vi noensinne var i stand til å gjøre. Dette er rett og slett et selvskudd.

Jeg skjønner ikke hvordan, etter å ha fortalt folk at de ikke har noen egen kultur, man tror at de samme folkene skal få så veldig lyst å handle billetter hos SAS.

Jeg liker SAS og lar tvilen komme dem tilgode i denne sammenhengen. Og reklamen er heldigvis fjernet. Men SAS og reklamebyrået kan sikkert tenke over begrepsbruken, fordi kultur er så mye mer enn bare binders og kjøttkaker som er to eksempler fra reklamen.
Nei da har du misforstått hele reklamen. Hvis du ser det siste sekundet så forstår du meningen med reklamen. Den viser at vi har (eller har hatt?) en kultur for å dra ut og utforske og så ta med de beste delene hjem og gjøre det skandinavisk.



Og til det andre. Jeg bare påpekte at det var sjokkerende at så mange rasister og nasser samlet seg og angrep SAS på den måten de gjorde.


At SAS skal ta hensyn til at krenkekorpset hisser seg opp er jeg også helt uenig i.

Quote:
Originally Posted by LN-HFH View Post
https://e24.no/naeringsliv/i/e84Plg/...box=1581501534

Ærlig talt, her må sas ta seg en bolle. Mener de virkelig at folk liksom har gått sammen for å angripe selskapet? Hadde vært interesannt å hvite hvem de tror står bak...
Nå vil jeg si det, at antall jødekommentarer, triple parenteser, og det faktum at den ble ekstremt hyppig delt av twitternasser, tilsier at det ikke finnes noen grunn til å nøye seg med å mistenke
OttoL is offline   Reply With Quote