View Single Post
Old 03-01-2018, 13:55   #2
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Førstereis på første klasse

OSL gikk turen videre via SAS gull-lounge.



Her rakk jeg et lite glass musserende og litt snacks, før jeg tok turen videre ytterst på pir nord, gate D-ett-eller-annet (11, kanskje?) hvor flyet videre til Frankfurt gikk fra.

Om bord i sete 1F, møtte jeg setenaboen min i 1C. Sjarmerende fyr.



Regn og overskyet i Oslo, og etterhvert kom vi oss avgårde fra rullebane 19L.



...Men over skyene skinner jo som kjent sola.



Serveringen kom i gang drøye kvarteret etter avgang og bestod av skinke, ost, pepperrotsaus og en mousse til dessert. Det smakte helt greit og var mettende nok. Drakk et glass Cola til maten og koset meg med inflight-magasinet.





Etter gode en og en halv time i luften, begynte vi innflygingen til Frankfurt. Det var en nydelig sensommerkveld, og solnedgangen var et vakkert skue fra flyet.







Vi landet på den nordvestre rullebanen, 07L på rutetid.



I Frankfurt hadde jeg booket Park Inn med bonuspoeng fra Club Carlson. Dit tok jeg en buss som hadde avgang rett utenfor terminal 1.
Jeg fikk sjekket inn og kom meg opp på rommet, hvor en liten velkomstgave ventet. Den bestod av to flasker vann og en sjokoladekjeks med bringebær.



Spiste ikke kjeksen, da det så ut som den hadde lagt der en stund og ventet. Vannflaskene var dog greie å ha som hydreringsmiddel på kvelden og morgenen.

Etter som klokka hadde rukket å bli nærmere 22.30, var det på tide å komme seg i seng. Jeg hadde nemlig planer om å være på plass i First Class Terminal ganske tidlig neste morgen.

Etter en god natts søvn, og en lett frokost på hotellet bestående av en yoghurt og en kopp te, tok jeg bussen til flyplassen.



Jeg hoppet av på terminal 1, og gikk forbi taxikøen og til First Class-terminalen. Jeg stod på utsiden et par minutter og bare nøt øyeblikket. Endelig skulle det skje.

Min første tur i ordentlig first class!

__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote