View Single Post
Old 06-02-2020, 21:12  
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: Om å reise med Color Line

Denne uka ble to ukers ferie innledet med et 2-døgns cruise med Color Magic. Turen ble booket i begynnelsen av januar, da det var halv pris på oppgradering for medlemmer av Color Club og jeg gikk for en 5* Color Suite. Prisen endte på 3.500 kr. Det var definitivt verdt det.

En av fordelene med å reise i 5* lugar er at man kan gå ombord fra kl. 11. (Normal ombordstigning starter kl. 13:15.) Da har man tilgang til "lounge" i baren akterut på dekk 7. Lugaren er først lovet klar fra kl.13. Selv var jeg ute i siste liten og gikk ombord omtrent kl. 13, så bare noen minutter før normal ombordstinging.

Jeg hadde håpet på bord i Observation Lounge for å få meg et smørbrød og en øl eller tre under utseilingen fra Oslo, men det viste seg at det var veldig fullt der allerede før ombordstingningen for nye passasjerer startet i Oslo, så jeg droppet det og gikk ned på lugaren igjen.

5-stjerners lugarene er veldig fine. God plass og personlig synes jeg nesten at badet er den største fordelen. Det er likt i 3 og 4* lugarer, mens i 5* er det vel omtrent 3 ganger så stort. Dusjen er romslig med sittebenk og det er godt med benkeplass ved vasken. Og varmekabler i gulvet.

Selve lugaren er svært romslig og delt opp i to avdelinger, sove- og sitteavdeling, som kan separeres fra hverandre med gardiner. I soveavdelingen er det dobbelseng, garderobe og benk til å legge kofferten på. I sitteavdelingen er det sofagruppe med to-seter og lenestol og en arbeidsplass med stol. Det er også mulig å sitte i karnappet, der er det en sittepute.

Det er minibar inkludert i prisen. Den inneholder 4 bokser brus, 2 bokser Aass fatøl, 2 flaseker prosecco, 2 flasker hvitvin, 4 vannflasker, Martini bianco og rosso samt peanøtter og sjokolade. Den fylles opp til returen.

Frokost er også inkludert. Den inntas i Observation Club på dekk 15. Utvalget er likt frokosten for 4* lugarene i a la'Carte restauranten og duger, men synes de kunne spandert bedre juice for reisende i de beste lugarene. Utvannet dispenserjuice er ingen høydare og de gangene jeg har bodd på 5* hotell har det vært ferskpresset appelsinjuice til frokost. Virket som pensjonistdamene satte pris på at det var prosecco tilgjengelig, selv er jeg ingen stor tilhenger av bobler og i alle fall ikke til frokost.

WiFi er inkludert og koder fås i resepsjonen ombord (gjelder både 4* og 5*). Man har også fri tilgang til spa-avdelingen om man reiser i 5*.

Konklusjon etter første tur 5*: Det blir ikke siste gangen. Utrolig deilig med god plass og å ha et sted å sitte når jeg ønsket å trekke meg litt tilbake. Badet var supert!

Et tips til de som ikke reiser i lugar med inkludert frokost, som ikke trenger en stor frokostbuffet: Observation Lounge er åpen og de selger rundstykker med ost og skinke der på morgnen. Kaffe, te og diverse annen drikke har de også. Er mye hyggeligere der enn i kafeen i promenaden synes jeg.

Ellers anbefaler jeg å melde seg inn i Color Club. Medlemskapet koster 160 kr og de sparer man raskt inn igjen. Nå er det f.eks. halv pris på oppgradering av lugaren for medlemmer og da blir det fort mye å spare. Noen priseksempler på 2-døgns cruise 10.-12.02 (for 2 pax):
-3* utvendig: 2.296,- (ikke medl.) 1.596,- (medlem)
-4* utvendig: 4.296,- (ikke medl.) 2.596,- (medlem)
-5* Color Suite: 7.296,- (ikke medl.) 4.096,- (medlem)

Man sparer også opp bonuspoeng når man reiser og poengene kan brukes til å betale reiser eller oppgraderinger. Et 2-døgns cruise til Kiel gir 200 poeng. Et bonuspoeng = 1 kr.
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote