View Single Post
Old 18-07-2018, 14:46   #630
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper?

Quote:
Originally Posted by Apollon View Post
Jepp, står AAK ut og AAA hjem på billetten. Ble overrasket selv men da jeg booket SAS plus billetten t/r Japan så fikk jeg på hjemreisen faktisk to alternativ på innenriksflygningen i Japan på hjemturen, A eller K. Bento box er alltid hyggelig.
Takker for linken din og hjelp i den andre tråden. Da skal altså CTS-NRT A gi ca 1000 poeng om jeg forstår det rett? Har ambisjon om gullkortet så alt teller jo, men er ikke enkelt når jeg flyr null i jobb. 45k tilsvarer jo 3 Japanturer i Plus og en europatur t/r med mellomlanding i Plus. Kvalifiseringsperioden min er 1.mai 18 tom 30.april 19. Da betyr det vel at om jeg har en t/r billett med start før 30.april men hjemreise i mai, så opptjener jeg bare poeng i denne perioden for utreisen selv om jeg startet før ny periode startet? Kjedelig da langdistansetur nr 3 er planlagt på den tiden.

"On domestic flights within Japan, you will only earn points if the flight number starts with NH."
Snodig, flightnummeret CTS-NRT står som SK 9479. Litt usikker på hva de mener her, det er jo en ANA flygning, "drevet av ANA Wings for ALL Nippon Airways"
Hvor er det da jeg evt ikke kan få poeng, SAS eller ANA?
Hei Apollon. Ser det er SK marketing og NH operating carrier på CTS-NRT segmentet i A-klasse på flighten din. Opptjening av poeng i Eurobonus (Star Alliance generelt) er alltid etter operating carrier. Som Edvard var inne på så vet man ikke som kunde hvordan bookingklassene mappes mellom selskapene ved codeshare. En agent fra stedet du booket, flyselskapet direkte eller reisebyrå, skal dog kunne få frem hvilken klasse man får hos operating carrier.

Jeg har sjekket i Amadeus og ser at SK9479 i A-cl mappes til NH2152 i K-cl.
Eriksan is offline   Reply With Quote