View Single Post
Old 02-12-2022, 05:17  
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Singapore Singapore Premium Economy til Kuala Lumpur

Etter nesten 8 år uten en interkontinental tur, utenom å kunne definere LPA som langt nok bort, var det tid for en jobbtur til Kuala Lumpur. Når reisekontoret kom opp med følgene forslag: Economy med KLM, Economy med Turkish eller premium economy med Singapore Airlines, så følte jeg valget for min del ga seg selv. Og det ble booket via LHR på utreisen, og CPH på veien hjem.

Første etappe var med SAS og SK803 til LHR. Først en grytidlig L1 tog til Sandvika, også 4 minutters ventetid på Flytoget der

Siden jeg skulle være borte en stund, og trengte litt forskjellige klær, så endte jeg med å sende en koffert, men det tok ikke mange minuttene på å få tagget kofferten hele veien til KUL, og ble også gitt et boardingkort i hånden.

Såpass lite kø i sikkerhetskontrollen denne mandag morgenen at jeg fant ut at det tok lenger tid ta omveien bort til fasttrack så gikk bare gjennom den vanlige. Inne på terminalen fikk jeg kjøpt meg en bok, før det ble en tur innom SAS loungen for litt frokost. Siden jeg fløy Plus til LHR hadde jeg da tilgang der. Lite non-Schengen trafikk denne morgenen, så selv med kun manuelle passkranker var det ikke noe kø, som kom meg raskt ut til gaten, hvor det i dag ble kjørt pre-boarding.

SE-RUE skulle ta meg til LHR i dag

Fant plassen min på sete 2F, kunne konstatere ca 2/3 fullt fly, og tror alle på Plus som ville hadde et ledig midtsete.

Boarding var ferdig i god tid, med pga trafikken på LHR ble vi tildelt en slot som innebar 20 minutters venting, dog så gikk noe av tiden med til å få en dusj med de-ice på vingene.

Avgang på 19L, og oppe i luften ble frokostboksen sammen med varme rundtstykker delt ut

Ved ankomst LHR slapp vi unna med kun en halv strafferunde, før vi fikk en flott innflyvning over London i finværet.

På tross av en litt sen avgang, har SAS nå uansett bygget inn så mye ekstra i rutetidene til LHR at vi parkerte på rutetid for det.

Som vanlig med småflyene ble det parkering på hovedterminalen, og første gang jeg så en JetBlue hale på LHR. Ellers landet vi etter LOT maskinen, men klarte for det parkere på gate før den.

Hadde i utgangpunktet 1:35 transfer på LHR, men ulempen på LHR er jo at man må gjennom ny sikkerhetskontroll, og det var det definitivt ikke for mange på jobb, slik at innen jeg var gjennom der begynte uansett klokka å nærme seg oppsatt boardingtid på SQ317

Fortsettelse følger...

Last edited by Someone; 02-12-2022 at 05:23.
Someone is online now   Reply With Quote