View Single Post
Old 13-08-2017, 18:09  
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Om å reise med TAP

Da har jeg hatt en T/R med TAP fra OSL via LIS og til GRU i økonomi

Kort oppsummert:

OSL-LIS:
Fresh A320 med god beinplass og lademuligheter til elektroniske dingser. Satt på 5A og hadde midtsete ledig. OK mat og drikke, men de skjenker drikke i glass, så en får ikke boks/flaske

LIS-GRU:
A330-200 med gammelt interiør. Trangt både i setebredde og til beina. Satt på 13J, og normalt føler jeg det er greit å sitte med vinduet når det er 2+4+2, men her var det trangt. Ingen AVOD og kun en elendig liten skjerm. OK mat, men fikk kanskje maten servert motsatt av min logikk. Altså en varmrett klokken 13 på formiddagen og en baguette med ost/skinke til "middag" på ettermiddagen.

GRU-LIS:
Fresh A330-200 med nytt interiør og AVOD. Hadde det helt konge på 11A. God plass til både ræva og beina. Sov 7 timer i strekk (men X antall glass med vin i Star Alliance loungen i Sao Paulo er nok grunnen til det). Alle LH fly til TAP skulle vært som denne.

LIS-OSL:
Tror det var en rimelig fresh A320. Opprinnelig sete 5F, men ble oppgradert til business og sete 1F ved gate (er Eurobonus STAR GOLD). Ble rimelig forbanna, for jeg hater første rad, da det ikke er mulighet til å strekke på beina. Maten var OK, fikk en tre-retters med biff som hovedrett. Men irriterte meg over beinplassen i 4 timer....

TAP er litt hit or miss føler nå jeg. Får en nye fly er det veldig bra, mens gammelt interiør blir en kjedelig opplevelsen.

Som en annen sa nede i Brasil når jeg sa at jeg skulle fly TAP:

Vet du hva TAP står for? Take Another Plane
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ?
Så langt i år: Rundt omkring i Norge
A-380 is offline   Reply With Quote