View Single Post
Old 11-07-2019, 23:55   #3
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
BA Re: Pittsburgh og Florida med British Airways, Southwest, HiFly og Norwegian

Fredag 21. juni 16:20: LHR-PIT BA 171, Boeing 787-8 G-ZBJE, sete 39 H og J.

Jeg hadde bladd opp noen hundrelapper ekstra for å kunne sitte på den aller bakerste raden i 787-en. Der har vindusraden bare to seter, resten av økonomiklassen har tre. Dermed hadde vi det ganske komfortabelt baki der begge to. Avgangen skulle vært kl 16:20, men vi var ikke i lufta før klokka 17:00.



Installert på bakerste benk hos BA.


Ikke lenge etter avgang ble det kjørt en drikkerunde. Selvsagt valgte jeg musserende.


Kyllingen til middag smakte bra. Men den ble servert uten noen ytterligere drikkerunde, så det ble vann til denne.


Over Ohio River like før landing i Pittsburgh.


G-ZBJE parkert ved gate i Pittsburgh.


Vi landet i Pittsburgh klokka halv åtte om kvelden, og plassert på bakerste rad var vi også en av de siste av flyet. Men immigrasjonen gikk likevel kjapt unna. Vi ble henvist til en av flere automater for scanning av pass, og videre til etterkontroll hos en hyggelig immigrasjonsfyr. Hele greia tok ca 20 minutter. Da vi kom til bagasjebåndet kom koffertene våre akkurat, og dermed kunne vi gå rett ut av terminalen der vi fant en drosje som kjørte oss til Sheraton.

Jeg hadde grublet litt på hvor vi skulle bo i Pittsburgh. Sentrumshotellene var alle forholdsvis dyre. Jeg fant etterhvert ut at den beste utsikten over sentrum kunne man få ved å bo utenfor sentrum. Sheraton ligger rett over elva med utsikt til skyskraperne. Så etter at vi var installert på rommet og tenåringsjenta hadde kommet seg på nett med telefonen sin, gikk jeg med bestemte skritt ned i baren, bestilte en lokal øl og tok den med ut på barens terrasse og nøt ølen og utsikten mot downtown Pittsburgh. Det lokale ølet – Iron City Beer - valgte jeg av rent nostalgiske grunner, for nøytrale ølkjennere fins det bedre alternativer.


Partial riverview hos Sheraton Pittsburgh.


Endelig framme i stålbyen og en grei utsikt å nyte en øl til.
WF-380 is offline   Reply With Quote