View Single Post
Old 25-01-2021, 09:40  
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
HA en fin dag på hjemmekontor, skoler på rødt nivå, barnehager på rødt nivå eller man faktisk er i den priviligerte posisjonen at man faktisk kan gå fysisk på jobb eller at man er i en annen posisjon som meg selv.
Jeg anser de som kan ha hjemmekontor for priveligert.

Jeg har familie og venner som er barnehageansatte og lærere. Noen av de har tilstander som gjør at de er mer utsatt for alvorlige komplikasjoner ved en infeksjon - de tvinges allikevel på jobb og får hverken sykemelde seg eller tilpasning. Andre er redde for å bli syke, og den psykiske belastningen av å ikke vite hva elevene/ungene smitter deg med fra dag til dag er en bør jeg er glad jeg ikke bærer. En av de har sagt det føles som man er verdiløs - som om det er likegyldig at de får coronainfeksjon. Bankfolk tvinges til hjemmekontor fordi de er systemrelevante - ingen bryr seg om de som passer barna i samfunnet. Tvinges uten maske, uten vaksine, med noe latterlig billig antivac og «hold avstand» rett i fronten av krigen. I uventilerte små rom i timesvis med svette tenåringer som fester og driter i tiltak. Det psykiske er knallhardt.
Polaris is offline   Reply With Quote