View Single Post
Old 19-01-2021, 07:08  
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,021
Default Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Jeg tror nok dessverre at servering på korte flighter innenlands ikke er det som skal til for å trekke til seg de fleste passasjerer. Ei heller polarruller. Vi har alltid likt å fly SAS Plus innenlands og betale litt mer for litt ekstra. Etter hva jeg har forstått på de fleste jeg har pratet med, ikke slike som liker fly spesielt som her inne, er det nok pris og direkte flighter som teller.

Før pandemien fikk jeg inntrykk av at nordmenn på ferietur likte å unne seg mye. Fine hoteller og god status. Ikke noe galt i det men som jeg alltid har sagt, hvorfor unnet de fleste seg ikke litt mer i lufta? Har hørt stort sett hvor fint det var på destinasjonen men satt på spissen, klaging på en trang flytur på billigste klasse, som er selvvalgt. Den sliter jeg med å skjønne... Er det så ille med fly kan de ta buss eller tog da til syden. Eller begynne og avslutte ferien med en god start i business class. Ta flyturen som en del av feriekosen rett og slett.

Tilbake til Flyr. Hva skal til? Helt klart at mye dreier seg om pris og direkte flighter på gunstige tider. Grei booking prosess og en slags forståelse av at dette er et norsk flyselskap hjelper sikkert litt også. Men der ligger jo Norwegian allerede... Nå kan jo folk velge Wizzair også så dette blir tøft.
Spennende å se hvordan det ser ut om et år.

Last edited by Concorde98; 19-01-2021 at 07:14.
Concorde98 is offline