View Single Post
Old 29-12-2016, 14:05  
Sykkelthor
ScanFlyer Blue

Default Re: Reiseåret 2016 - en oppsummering

2016 ble året da jeg gikk all inn for å forsøke å kurere lysten til å fly - og feilet. Startet friskt med retur hjem fra NYC 2.januar, og etter det har det gått slag i slag. Jeg gjetter på at jeg har klokket inn ~220 reisedøgn i løpet av året, og om noen dager melder jeg meg inn i Travel Pass-klubben. Hjelpes...

Antall flyvninger
145. Med unntak av retur fra NYC og en t/rt HKG har alt vært shorthaul. Er det rart man drikker..?

Tid tilbragt i luften
125 timer sier SAS-appen, men det er løgn. Hvis vi runder opp til 140 tror jeg vi er der.

Bidrag til klimakrisen
Det vil jeg helst ikke tenke på, men klimakalkulatoren til NRK antyder ~17 tonn.

Mest benyttede flyplasser
1. BGO(mistet tellingen)
2. OSL (ca. like mange som BGO?)
3. CPH

Flyselskap
1. SAS (139ish)
2. Widerøe(4ish)
3. EnterAir (2 for mye)

Mest benyttede flyruter
1. BGO-OSL(flere ganger enn jeg har lyst å tenke på)

Beste opplevelse i luften
Her burde jeg skrevet C-klasse til HKG, men det var faktisk litt skuffende og purseren hadde så mye etterbarberingsvann på at jeg kunne lukte at han gikk forbi utenfor da jeg satt på do... Jeg tror faktisk det må bli SAS Plus i en E-190 til CPH hvor flyvertinnen var i perlehumør og nærmest insisterte på at det skulle gjennomføres smaking på alt hun hadde på lur i trallen sin.

Verste opplevelse i luften
Hjem fra NYC med forkjølelse 2. januar. Husker ikke stort fra turen bortsett fra at jeg var glad for at jeg satt i Plus så jeg hadde fri flyt av rødvin og cognac (til medisinsk bruk selvsagt).Så tett i nesen at jeg ikke kun høre på en uke, og særdeles dårlig logistikkplanlegging medførte retur til OSL 9 timer etter ankomst BGO..

Særeste opplevelse
I utgangspunktet burde storm og irrops bli en dårlig opplevelse i stedet for sær, men avbrutt landing på BGO, franske damer, rom fra Guatemala og "stjeling" av billetten til en barndomskompis tror jeg får bli årets særeste reiseminne.

Nye flyplasser
HAM, HKG, MXP

Beste destinasjoner
Etter en arbeidsuke i Oslo er det faktisk steike fint å komme hjem til Bergen. Når det er sagt var det ikke helt feil med noen dager på toppen av Ritz-Carlton i Hong Kong heller.

Last edited by Sykkelthor; 29-12-2016 at 14:08.
Sykkelthor is offline   Reply With Quote