View Single Post
Old 28-12-2016, 14:35  
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default Re: Reiseåret 2016 - en oppsummering

Antall flyvninger
143 (8 innenlands, 135 utenlands)

Antall kilometer/miles
366.825 / 227.934

Tid tilbragt i luften
478 timer og 48 minutter

Klasser
36 economy
12 Economy extra
85 business
9 first

Mest benyttede flyplasser
1. OSL (66 avganger og landinger) - samme som Cecilie
2. LHR (44)
3. FRA (15)
4. IST (11)
5. DEN (8)

Flyselskap
1. British Airways (42 flyvninger)
2. SAS (22)
3. Lufthansa (16)
4. Turkish (11)
5. American (10)

Flytyper
1. Boeing 737 (30)
2. Airbus 320 (26)
3. Airbus 319 (18)
4. Airbus 321 (14)
5. Airbus 330 (12)

Mest benyttede flyruter
1. OSL-LHR (13 ganger)
2. LHR-OSL (12)
3. OSL-FRA (4)
4. FRA-OSL (3)
5. IST-OSL (3)

Beste opplevelse i luften
Flere, men først må nevnes når crewet sang en trall for elefanten om bord på SK til EWR.
Ellers var det fantastisk å ha med Mia på sin første intercont. Har aldri opplevd noen så intenst oppglødd over å sitte 12 timer på fly.
Og det var nesten like fantastisk å få gi først en kompis og deretter opphavet sin første opplevelse med First Class.

Men det er så mange fantastiske små øyeblikk jeg husker om bord.
- Air Canada mikropropellfly.
- Utallige episke hendelser om bord hos BA.
- Eggerøra hjem fra GRU.
- Første tur med Lufthansa F, for å besøke SQ777 i New York...
- mat om bord på Qatar, etter en lang tur uten noe å spise.
- Kebabene til Turkish... nammenaaaammmm!
- BA, som hentet frem en svensk crew fra economy kabinen, for å bedre betjene moren min i F (da moren min ikke snakker engelsk).
- Frokostblanding og kald melk hos Lufthansa på vei til MUC en morgen
- Sittende under dyna, med rødvin og lytte til "Besvärjelse" og titte ut på Amazonas, på vei til Bogota.

Beste opplevelse på bakken
1. Klokkeklar vinner:
er på Keflavik under mellomlanding etter at først LN-MOW, og deretter en fabelaktig Lufthansa dame fikk meg ut fra Denver under en snøstorm. Midt under mellomlanding på KEF ble det full snøstorm der også, og vi satt og ventet om bord og tittet ut på vingen, der en fyr stod i tskjorte og refleksvest og børstet snø fra vingene med piazzavakost, før han kostet snøballer inn døra på flyvertinnene. Håret stående vindrett ut, og snøen piskende. Kapteinen hengende ut av døra og skrike hva i "hel***" han holder på med.
2. Runner up:
Da en Lufthansa ansatt i Denver booket meg om til Icelandair på håndskrevne billetter og boardingkort, slik at Frankfurt ikke skulle rekke å reagere på ombookingen før jeg var i luften. Da fikk jeg eneste flight ut av Denver midt i snøstorm, og slapp å vente 2 dager.
3. BA ansatt på bakken i London, som fikk meg hjem til fruntimmeret da han instruerte bakkegjengen i at "the only way you will get in trouble is if THIS passenger does NOT go home on that flight"

Ærespris
Vår egen Mowinkel, som har kommet med råd som har fått meg ut av leie (oftest selvforskyldte) kniper.
Pluss et par andre her på forumet (som jeg ikke skal nevne), som har forårsaket de pussigste events om bord i fly

Verste opplevelse i luften
Har det stort sett ok om bord og/eller fortrenger de kjipe tingene. Som regel er det jeg som er litt premenstruell av meg når det går galt.

Verste opplevelse på bakken
Burde sikkert svart da jeg var stuck i snøstorm i Denver, men egentlig er sånne minner gode, og preget av de som går ut av seg selv for å forsøke å hjelpe. Det er bare de jeg husker.
Så tror egentlig jeg melder pass på denne og. Husker ingenting nå

Nye flyplasser
Foz do Iguazu, Bermuda, Doha, East Midlands, Pittsbrugh, Austin, Palm Beach, fort Lauderdale, Baltimore, Atlanta... tror det er det

Beste destinasjoner
Iguazu var fett. Bermuda var fetere. Liker South Beach, men elsker Venice (CA). Kjæreturen fra Galveston til New Orleans med en kompis var fett.
Gleder meg til igjen å besøke opphavet på Tenerife. Dubai sammen med kule Dubaianere var kult. Mmmmm... åsså Jackson Hole da, som vanlig

Verste destinasjoner
Her... her har jeg noen.
1. Jakarta. I en klasse for seg.
2. Any thing Chinese i Hong Kong. Ellers greit.
3. Bourbon Street i New Orleans... fy fader
4. Bruxelles etter terroren. Triste greier
5. Derby... altså... WTF...?

2017 byr sannsynligvis på nye overraskelser. Hva vet jeg. Men jeg har skumle planer om noen veldig eksotiske steder. Så får vi se.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

Last edited by Fnate; 28-12-2016 at 14:39.
Fnate is offline   Reply With Quote