View Single Post
Old 13-12-2016, 13:24  
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Default Re: SAS nyter bedre tillitt enn Norwegian

Quote:
Originally Posted by Rland View Post
Jeg er overbevist om at den økte tilliten til SAS har med å gjøre at det er ro i selskapet og at de tilløpene til arbeidskonflikter som vi har sett siden 2012 stort sett er blitt håndtert raskt.
I tillegg til at de for noen år siden ble oppfattet som et selskap som var nær konkurs. Det er aldri bra for omdømmet.

Quote:
Jeg opplever service som god, og slippe skjelden å vente i telefonen. Det har nok med kortnivået å gjøre.
For oss som ikke har status er det bestandig litt underholdende å se statuskunder fortelle oss at selskap X (veldig ofte med X=SK eller X=BA) har fantastisk kundeservice. Uten å røpe noen store hemmeligheter, så er det ikke bestandig vi kjenner oss helt igjen.

Gode og dårlige enkeltopplevelser vil du alltid finne med alle selskaper. For min del er SAS det eneste selskapet jeg har måttet klage inn til flyklagenemda, der de fortsatte å være vanskelige etter å ha tapt. Jeg tror ikke det er typisk for SAS, men viser noe om at med et lite nok utvalg så kan ting vippe alle kanter.

Uansett tror jeg ikke kundeservice er veldig avgjørende i ei slik kåring, med mindre den er helt ubrukelig. De færreste har mye med kundeservice å gjøre, og en enkeltopplevelse som er helt grei er mindre viktig enn alle de reisene der du ikke har behov for hjelp. De fleste forsinkelser og avvik løses jo også "helt greit" og er rutine.

Men, når overskriftene handler om "Kjosfast" eller "Streikefast" i de store avisene noen dager, så betyr det noe...