View Single Post
Old 12-05-2019, 16:16  
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: California-tråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Jepp, bruker Internett mye til slikt, men det kan fort bli misvisende. Har vel hatt en god del turer til Asia hvor alle værmeldinger og statistikker sier møkkavær men har hatt strålende sol hele oppholdet. Værstatistikken for San Diego kan fort lure meg til å tro at det er strålende.
Statistikken lyver sjelden, den sier jo bar noe om hvordan været har vært, ikke noe om hvordan det blir. Temp blir sjelden feil, nedbør er ofte vanskeligere å tolke for den sier ikke noe om det er dagsregn eller en regnbyge som gir all nedbøren.

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Jeg MÅ ha bassengvær på en brorpart av turene. Sikkert noen her som har vært i Vegas i april.
Husk at (en del) hoteller i Vegas (og California for den delen) stenger ute-bassengene om vinteren, så sjekk om de er åpne når du skal dit.

Vegas er tørt, men men være alt fra kaldt til varmt i april (ref. linken også), så hva det blir i april 2020 er vanskelig å spå nå. Snittet er rundt 20C så god mulighet for en "grei norsk sommer", men blir det litt kjølig er det fort noe som kan bety at "pool closed due to cold weather". Ser man på statistikken så ser man også at det er forskjell på om det er 1. april eller 30. april værmessig. Vegas har ørken-klima så kan fort være stor forskjell på natt- og dagetemp i april. "Lowest temp" i statistikken er typisk kalde ørkennetter. I det store og det hele - temperaturen i Vegas kan variere mye, jeg har vært der mange ganger på samme tid av året, og temperaturen/været har aldri vært det samme. Eneste er vel at i perioden mai-sept så kan du regne med "godt varmt vær"
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 12-05-2019 at 16:18.
Discus is offline   Reply With Quote