View Single Post
Old 14-06-2021, 10:32  
LN-HFH
ScanFlyer Silver

LN-HFH's Avatar

Default Re: Om å reise med Color Line

Var på første seiling igjen fra 9-11, så kan da dele noen erfaringer og tanker

Når vi kom tuslende til kaia var den pyntet med masse ballonger og flagg, og mange ansatte var fint pyntet og styrte køen som var så lang at den strakk seg på utsiden av terminalbygget. Også en ansatt med beinskade hoppet rundt på krykker og styrte køen, så allerede her var det tydelig at de gjerne ville tilbake på jobb igjen! Insjekkingsautomatene var litt av og på, noe som er forståelig etter at de ikke har blitt brukt på en del måneder, så det meste av innsjekkingen ble foretatt i skranke.
Ombord ble vi møtt med norske flagg og glade ansatte, og under utseilingen ble det spilt musikk mens både ansatte på land og vann flagget til hverandre. Var selv for oss passasjerer rørende og et tydelig tegn på at ting sakte men sikkert begynner å vende tilbake til normalen.
Var fint vær, så på dekk var det fult av folk som solte seg, drakk og strikket. Dette gjorde det heldigvis lettere å få plass i observation lounge. Spurte ikke om belegget, men vi var nok ihvertfall over 1200.
I butikkene var derimot utvalget labert, mye grunnet at de vil bli kvitt mye gammelt først (klær etc) og at mye lastes ombord i Kiel. Var derfor lite matvarer og snus, men alkohol var det nok av. Men dette er forståelig, er jo mye som skal settes igang før alt er på plass.
Båten i seg selv var rein og pen, ikke noe støv rundt om. Men var litt manglende og blinkende lys her og der, men dette rettes nok raskt på.
De ansatte virket svært glade for å være ombord igjen, noe som absolutt er forståelig. Mange av den har jo jobbet i Color line i mange år, og tydelig at de liker jobben sin. Derimot var det flere gjester som klaget på de ansatte tilsynelatende grunnet litt «rusten» form når det kom til servicen. Men personlig synes jeg de var flinke og blide alle sammen
Siden det var midtuke var det jo naturligvis mest pensjonister ombord. Så det var til tider rullator-kappløp over promenaden. Var også flere kjente ansikter fra programmet danskebåten ombord.
Ved ilandstigning i Oslo igjen ble det til tider mye folk på promenaden og kødalleser. Det var puljevis ilandstigning etter dekk, så vet ikke om det var at folk ikke brydde seg eller om det var mange folk.
Ellers må jeg si de tar smittevern på alvor, munnbindplikt når man går rundt, og sprit over alt. Man måtte også ha testet negativt innen 72 timer før avgang, hatt korona eller fått en vaksinedose for å komme ombord. Og i tillegg ble temperaturen sjekket.

Alt i alt må jeg si det var deilig å være ombord, god mat, deilige drinker og flott at ting begynner å komme tilbake til normalen. Å komme igang nå må da være optimalt for at de skal få varmet opp litt før sommersesongen, så håper jeg de får en knallsesong i sommer!!

Anbefaler alle å ta en tur, man får litt utenlandsfølelse, selv uten ilandstigning i Kiel, vi så blant annet på tysk tv på lugaren