View Single Post
Old 13-06-2021, 02:41  
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Lønns- og arbeidsvilkår hos Flyr

Quote:
. De utsettes ikke for vold og trusler, de jobber like mye, eller mindre enn det jeg gjør i løpet av året. De har også ett ekstra sikkerhetsnett kalt Loss of Licence forsikring på topp av yrkesskade forsikring om de ikke lenger kan utføre sin jobb.
Flygere kan godt utsettes for vold og trusler, men sjelden på større fly hvor cockpit er låst og sperret godt.
På mindre fly har jeg får smake litt av hvert, men sjeldent og slett ikke vanlig.

Quote:
En flyger er heller ikke borte fra sin familie 3-5 dager i hver arbeidsperiode, dette er per i dag unntaksvis om du jobber i feks SAS, DY eller WF. Majoriteten av arbeidsdagene er ut og inn til basen du hører til.
Jeg har ofte vært borte fra famillen 2 måneder i slengen som flyger. Veldig variabelt med fridager å kuske fly rundt om i verden.

Forsvarer ikke han eller hun som sier at sykepleiere ikke har ansvar, det var jo et sleivspark.
Jeg sier dog at å jobbe som flyger slett ikke er en dans på roser, er nok mange som tror det, men dem har ikke prøvd å lande et gammelt skramlete frakt fly i et u-land midt i monsoon sesongen etter å ha vært våken i 30 timer og så trøtt at du kan ikke engang uttale ditt eget navn uten å snøvle..
(Kommentaren om u-land er at det er dårlig innflygings system, dårlig air traffic control og dårlig radio forbindelse.)
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote