View Single Post
Old 05-05-2020, 19:44  
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Ny, ren og pen SAS B747

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det var muligens mens du ennå kjørte drosje i Trondheim ..
Neida, er eldre enn jeg ser ut, i 1983 fløy jeg bush i Alaska.
Hvis SAS bare fløy Hadj det året er det naturlig jeg ikke så dem på Hadj terminalen i Jeddah, eller flyplassen i Medína.

Har mange historier om Hadj ja, noen av flygerne fikk seg dame i Jakarta for dem lovte dunker med hellig vann fra Mekka. (Hellig vann er visst fine greier og Hadj paxen hadde det med hjem.)
Flygerne brukte bare vann fra springen, men det så jo likedan ut og gjorde sin nytte.

Tom turene fra Jedda til Jakarta var lettvint for flyvertinnene, ingen pax.
Dem kom ofte opp til cockpit for å prate med oss.
En gang inviterte vi en vertinne til å snakke med en astronaut. Skipperen lot som han sov i setet sitt og det var mørkt i cockpiten, vi hadde på intercomen og ga mikrofon til vertinnen og ba henne prate med astronauten : Hun syntes det var spennende og sa Hello Mr. Astronaut, how are you doing? Han svarte med trøtt og skurret stemme: I am so tired and it is so cold, so cold..Slik gikk samtalen i 10 minutter og vertinne føk bakover for å fortelle resten av crewet at hun hadde pratet med en romfarer i raketten sin.
Purser kom opp like etterpå og spurte mistenksomt hva vi hadde funnet på nå? Vi la ut men hun trodde ikke noe på det.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote