View Single Post
Old 23-11-2017, 00:49  
Utpaatur
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 51
Widerøe Re: RTW: OSL-ARN-HKG-PVG-GUM-TKK-PNI-KSA-KWA-MAJ-HNL-LAX-ARN-OSL (Inkl. 'UA155 -The

MAJ - HNL UA155 kl 21:02 Flytid 04:08

Det var godt å strekke på bena og få litt frisk luft, men nå er det tilbake til setet mitt. Neste stopp Honolulu. Etter vi har kommet i lufta får vi servert dagens 2. måltid, denne gang et varmt måltid med en slags ommelettsandwitch. Passer fint, da jeg har rukket å bli ganske sulten nå. Skulle ha lyttet til råd og kjøpt med litt mere snacks før avreise, men et hakk i planen at jeg ikke fikk gått av så ofte som jeg hadde håpet på. Dagens lengste strekk til HNL er i gang med et leg på ca 4 timer. Tar ikke lang tid å sovne og våkner på siste del av innflyvningen, her er endelig litt mere hus, lys og landmasse enn jeg har sett de siste timene. Siden vi har vært ute i internasjonalt operasjon, blir det en full ny runde med amerikansk immigrasjon. Kl 03 om morgenen har de lite å gjøre, og er virkelig glad for å se oss og er litt skravlesyke.

Etter igjen og forklare min noe litt underlige rute, spør offiseren meg om jeg vet hvordan det ligger ann med US PreClearence på OSL. Han hadde lyst til å søke seg dit når det var klart, fordi det var godt betalt og en god karrieremulighet. Han mente at en slik prosess tok ca 5 år og få på plass.

Mitt førsteinntrykk av HNL, Daniel K. Imoyes flyplass var at denne var sliten og utdatert. Crewet tar kontakt med meg igjen ved baggasjebåndet og takker for turen og spør meg litt om min tur videre. Virkelig imponert over hvor muntert og opplagt crew er etter ca 15 timer på reise. De ønsker meg velkommen tilbake når som helst.

Rtw2017 Krysser datolinjen og reiser en dag tilbake i tid.

Baggasjen kommer kjapt, og jeg stikker ut og finner meg en taxi og tar den inn til sentrum. Null kø på denne tiden av morgenen. Det var ikke dumt nå med en dusj og legge seg utstrakt i en seng. LItt forvirrende å ankomme HNL før jeg dro fra GUM samme morgen, pga kryssing av datolinjen. Det krevdes litt konsentrasjon for å bestille denne overnatningen korrekt.
Utpaatur is offline   Reply With Quote