View Single Post
Old 28-03-2017, 02:52  
OleSR
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2009
Location: Larvik/Hønefoss
Posts: 243
Default Re: Utbyggingen av OSL mot 2017

Quote:
Originally Posted by pkselite View Post
Gudskjelov at man ikke har gått for mer særnorsk design. Design preget av tre hadde man nok av under OL på nittitallet. Gardermoen ser nå mindre ut som et doskur på innsiden og det er meget bra at de prøver å strekke seg etter de andre store flyplassene i verden, istedenfor å blidgjøre nordmenn som på liv og død ønsker særnorskt.

Krysser fingrene for at taket på den nye terminalen også blir byttet ut fortløpende.
Jeg vet nå ikke helt jeg. Takke meg til pene overflater i tre og naturstein framfor det vulgære, harry gull-og-glitter-styret man ser på flyplasser som f.eks. Dubai, hvor det virker som at målet er at man skal kunne speile seg i absolutt alle overflater. Sleng på falske romerske søyler, gullpalmer, pastellfargede neonlys og annet juggel her og der, og du har den perfekte oppskrift på smakløs bløtkakedesign som svir i øynene. Jeg mener ikke at OSL er perfekt eller best, men den er langt mer harmonisk og behagelig (for ikke å snakke om unik) enn mange andre flyplasser i verden. Dessuten er det faktisk ganske viktig, vil jeg påstå, at hovedflyplassen vår reflekterer det som tradisjonelt har vært viktige elementer i norsk og skandinavisk design og arkitektur, noe den gjør på en god måte slik den fremstår i dag.

Last edited by OleSR; 28-03-2017 at 02:56.
OleSR is offline   Reply With Quote