View Single Post
Old 05-09-2017, 17:25  
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: SAS-pilot tatt med 0,64 i promille

Quote:
Originally Posted by ThomAAs View Post
De må vel gjøre det i flyet, ellers så kan man vel gjemme seg bak. "Jeg skulle ikke fly, bare komme å si at jeg ikke kan jobbe"
For alle gangene jeg har vært med på å bli sjekket så har de fysisk kommet inn i flyet og ikke ville tatt det utenfor.
Har aldri blitt sjekket i flyet, men en gang fløy jeg charter for Air India og vi ble tagget i Operation. Hele cockpit crewet måtte til doktor kontoret og blåse.
Jeg nektet og ba mine FO og FE nekte også.
Deretter gikk vi til flyet mens Ops folkene ropte at you must, you must..
Nektet enda og vi begynte å forberede cockpiten og få ombord 480 pax.
Da sa Air India at vi kunne i ta av, eller starte motorene uten promille test.
Greit sa jeg og begynte å pakke veska mi og ba dem bestille hotel rom til alle paxen og 19 crew. Ops folkene bar på mange walkie talkies og skulle ha doktoren til å komme til cockpiten men jeg nektet han adgang. Så ringte de sjefene mine i USA og vi fikk selcal på HF Radio fra flyvesjefen som lirte på hvorfor jeg nektet. (Falsk positiv er en mulighet)
Uansett, Air India bare ga opp og vi fikk fortsette uten promille kontrol.
Var medlem av ALPA og det er regler for promille kontrol, utstyret skal blant annet være kalibrert og godkjent. Det som Air India hadde på kontoret var noe skrap fra tiden før de var uavhenging fra Britene, skal faen ikke gamble flykarrieren på denslags.

Tragisk at noen flygere gambler jobben og karriere ved å møte opp med promille.
Når det er sagt så har det vært flere ulykker pga at flygerene var utslitt og overtrøtt enn at dem hadde noe å drikke.
Det skulle ha vært like strengt å fly når man er trøtt som med promille, men det gir myndighetene faen i.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote