View Single Post
Old 21-02-2017, 10:50   #28
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Singapore Airlines - generelle spørsmål

Da fikk man prøvd dette Premium Economy.. 777 ene veien og A350 tilbake.

De får overraskende mye pepper for produktet sitt på nettet synes jeg og jeg har en liten teori på dette. Forventer man noe i nærheten av eller sammenligner med SQ business så blir man nok meget skuffet. Ser man på dette som et økonomi produkt så er det jo sinnsykt.

Noen opplevde punkter (og da sammenlignet med økonomi):

• Gode seter – duppet av ca 7 timer hver vei.
• Meget bra skjermer og hodetelefoner.
• A350 kabinen så bedre ut men hadde merkbart trangere seter. Den hadde heller ikke all den gyselige oransje plasten som 777en.
• Maten var som Singapore vanligvis – beste fly monkey-maten du får. Bestilte med book the cook før vi drar. Litt bedre servert.
• Artig med sjampis – men blir litt for dumt med bitte små kjipe plastikk glass. Det ble enten en liten shot, eller så ble den lunken på 30 sekunder.
• Litt klønete at det er laaaangt bak til baderommet (som gjorde det stille)
• Mye poeng for pengene? (Billettene kostet ca 12.000 NOK og ga 15.000 poeng OSL-SIN-OSL)
• Mye krevende passasjerer i kabinen som følte de fløy business. (sikkert noe alla det kjente sølvkort-syndromet)
• Null fordeler på land hvis du allikevel har *G.

Premium neste gang? Mulig hvis vi er to men da kan man vel like greit spytte i litt mere penger for full pakke. Med hele ungeflokken ville jeg ikke brukt de ekstra 18-20.000 kronene. Genialt for de som flyr med jobb og har full C-nekt.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL

Last edited by SudCaravelle; 21-02-2017 at 11:05.
SudCaravelle is online now   Reply With Quote