Thread: SVG-SYD i BA F
View Single Post
Old 28-06-2016, 15:41   #25
CrtochRocket
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2016
Location: SVG
Posts: 104
Default Re: SVG-SYD i BA F

QF F Lounge i SYD

La meg hoppe rett til konklusjonen: jeg syns den var oppskrytt.

Hadde lest så mye bra om denne loungen, og på døren hang det skilt om top 10 best lounges in the world.

Jeg syns det var ganske dølt. Som en biz class lounge, ja, jo, kanskje, men det var ikke mye F feeling over den. Helt standard champagne, ikke noe å hive kølla i taket over. Faktisk såpass kjipt at jeg ventet til jeg kom om bord med å tylle i meg. Hadde god tid uansett.

Kjørte en salt&speler calamari i restauranten. Ikke dårlig, men heller ikke så god som enkelte vil ha den til. Rimelig standard fritert calamari, spør du meg.

Det jeg likte veldig godt med loungen var den utrolig gode utsikten til rullebanen.



Det var G-STBB som skulle ta oss til SIN, BA16.


En god, gammel 777 med mixed fleet crew. Fordelen med MF crew er at de er unge og fremoverlente. William tok godt i mot Mr CrotchR og det var både navn og guiding til setet. Jeg vet jo godt hvor 2K er, men det er nå litt stas å bli fulgt helt frem uansett. William skulle vise seg å være helt genial. Se for deg en John Candy i ung utgave, der har du William. Jepp, like tjukk. Men, ekstremt jovial og det virket som han virkelig likte jobben sin. Han hadde vært ansatt i 2 år. Crewet hadde hatt en layover på 36t i SYD. Ikke veldig lenge, men til gjengjeld hadde de 2 døgn når de nå ankom SIN.

BA16 er en service fra SYD-LHR, men med en stopp og refuelling i SIN. For de fleste betyr det en kjapp strekk på beina i SIN. For oss i F så er dette med benstrekk oppskrytt, men alle må uansett ut av maskinen. Jeg skulle dessuten IKKE fortsette med BA16. Jeg bytter nå til BA12 som er A380. Ser frem til den, må si jeg liker den maskinen bedre enn 777, hos BA i hvert fall.

Turen fra SYD-SIN gikk som en drøm. De som ikke drikker alkohol om bord vet ikke hva de går glipp av...haha...7t30min gikk unna i en fei med musikk og airshow. Skjønner ikke de som klager på "bare en sesong av serie XXX". IFE lager jeg selv.

En av mange spillelister på turen:


Nå er det mat i Concorde bar i SIN, før jeg skal sove mesteparten av veien til LHR. Avgangstidene her er perfekt syns jeg. Regner med å være i god form ved ankomst brexit-land.

Last edited by CrtochRocket; 29-06-2016 at 14:04.
CrtochRocket is offline   Reply With Quote