View Single Post
Old 19-07-2017, 11:22  
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Reise med plagsom kollega

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Det er jo det fornuftige, men i noen settinger er dette kanskje veldig vanskelig uten å framstå som unødvendig egoistisk. Noen av oss er litt mer fintfølende enn andre på slike ting. Som jeg skrev det der med å reise sammen med noen på "ikke spesielt godt planlagt ferie" - en liten parallell der er at ikke alle kan få viljen sin f.eks. mht hvor man skal spise. Da er jeg nesten tilbøyelig til å la den andre få viljen sin, for å unngå at vedkommende ikke skal trives.... Folk er forskjellige her, og reagerer på forskjellig måte. Noen har ingen selvinnsikt og forstår seg lite på den sosiale settingen, mens andre kanskje er for følsomme og har det egentlig verst når man er avvisende overfor andre. Men dette er vel for så vidt litt på siden av flyprat - likevel, litt reisepsykologi og noe av forklaringen på at noen foretrekker ofte å reise alene... Hvis man er to-tre like typer så søles det bort mye tid på nøling.. :-D
Jeg reiser mye alene. Ikke utelukkende av bekvemmelighetshensyn men også i tilfeller av mangel på egnet reisefølge. Men så reiser jeg også mye sammen med andre. Da har jeg ofte behov for tid for meg selv, som det sære vesenet jeg har blitt. Jeg har funnet ut at det greieste er å bare si det som det er; "Jeg trenger å være litt for meg selv, men hvor skal vi treffes til middag?"
Funker som krutt.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid

Last edited by Bergern; 19-07-2017 at 11:34.
Bergern is offline   Reply With Quote