View Single Post
Old 12-07-2019, 00:21  
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
Thumbs up Re: Pittsburgh og Florida med British Airways, Southwest, HiFly og Norwegian



Da kan vi konkludere med nok en vellykket USA-reise. Det startet med en nostalgi-tur til Pittsburgh, et reisemål som jeg tipper kan være av interesse for andre som ellers ikke har noen tilknytning til byen. Det er mye spennende å se og den gode og lett tilgjengelige utsikten til skyskraperne er det ikke mange andre byer som har. Om det var varmt i Pittsburgh var det enda varmere i Florida med godt over 30 grader hver eneste dag. Jeg har ikke vært der på sommeren før og var spent på været, men det viste seg å være solskinn og fint det aller meste av tiden. Et par regnbyger fikk vi oppleve og noen kraftigere tordenskyll var i området et par av dagene, men selv unngikk vi dem. Men varmen gjorde at utendørsaktiviteter jeg hadde planlagt som sykling og paddleboard måtte utgå. Det var også litt for varmt til å være lenge i parkene, man blir for sliten etter hvert. Men i USA er det jo alltid greit å få pauser fra varmen i avkjølte bygninger eller i bilen. Jeg drar i hvert fall gjerne igjen på samme årstid skulle sjansen by seg selv om mars/april nok er behageligere.

Når det gjelder transporten var jo dette en sammensatt reise som skulle vært med tre forskjellige selskaper, men som endte opp med fire. British Airways har nok den mest effektive måten å reise til Pittsburgh og mange andre amerikanske byer av noenlunde samme størrelse. Og transporten fungerte som forventet svært godt. Terminal 5 på Heathrow er det eneste som trekker ned.

Southwest Airlines hadde jeg aldri reist med før, og jeg var spent på hvordan et amerikansk lavkostselskap ville være å reise med. Det viste seg å fungere utmerket. Boardingen var den minst stressfulle jeg noen gang har vært med på, og serveringen om bord var også effektiv og enkel. I tillegg var bestillingen enkel og oversiktlig, bagasjen inkludert, og prisen gunstig. Jeg reiser svært gjerne igjen med Southwest skulle jeg få sjansen, og vil si det så sterkt som at dette er heretter mitt foretrukne selskap for amerikansk innenriks.

Så ble det enda ett nytt selskap på turen hjem. HiFly visste jeg lite om, men det var en skikkelig opptur å få sitte i business-seter på veien hjem, selv om Norwegians premiumkabin også er god. Men nå satt vi som konger og nøt hele turen, mens et særdeles hyggelig portugisisk crew serverte oss det vi trengte. Norwegian måtte nøye seg med siste etappe hjem fra Gatwick, som ble utført som forventet på en effektiv måte.

Storfornøyd er altså konklusjonen, og etter å ha vært hjemme noen dager begynner man igjen å gruble på neste tur. Jeg har på følelsen at dette var siste gangen jeg reiste på langtur med datteren min. Hun begynner å bli såpass stor at hun nok kanskje om ikke så lenge kommer til å ønske å reise med venner eller kjæreste eller noe sånt. Så da blir det nok en annen type reise med mindre Disney og mer naturopplevelser på meg. Kanskje man får tatt den kjøreturen tvers over USA man har drømt om så lenge? Ser fram til det også.

Last edited by WF-380; 12-07-2019 at 00:43.
WF-380 is offline   Reply With Quote