View Single Post
Old 27-01-2020, 22:05  
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Tips til safaridestinasjon

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
"Industrien" med safari har blitt ganske ekstrem og det finnes jo knaptnok villmark igjen selv i Afrika. Personlig synes jeg det er helt absurd å se brede asfalterte autobahn-veger gjennom det som "liksom" skal være villmark?
Hvor i alle dager er dette? Så ikkeno slikt i Tanzania i alle fall og var innom flere beskyttede områder.
Quote:
Rike amerikanere pumpeforer penger inn i de mest kyniske parkene, som stiller med åte, en oppavla løve som sendes sulten ut av et bur også kan det sitte en tjukk Ami og skyte på løven til den endelig dør av hans elendige sikteferdigheter. Selv neshorn og elefanter selges som jakttrofeer for tusener av kroner. Vil være ytterst forsiktig med å støtte slike parker (og i samme slengen kan man gjerne ta med en boikott av XXL siden eieren av XXL er en av disse menn med liten pølse i buksa som må ta sine frustrasjoner ut gjennom å skyte dyr i afrika på "safari").
Dette hørte ut som masse fordommer. Det man gjør flere steder er å overvåke dyrene og når det er dyr som er veldig syke eller skadelige så la man noen skyte dem under noe som oppleves som jakt. Dette gjøres til en meget høy pris slik at lokalsamfunnet tjener langt mere på dette enn andre turister.

Folk som ikke klarer se nyanser eller ta til seg info er gjerne de samme som angriper og prøver ødelegge livene til andre som de er uenige med... eller som de tror de er uenige med. Det har derfor blitt "livsfarlig" å poste bilder fra alle typer jakt i Afrika. Disse folkene er en trussel mot den etisk og meget bærekraftige typen jakt i Afrika.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote