View Single Post
Old 16-01-2020, 11:25  
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Nok en hallal jul og "nytt" flyselskap.

Så var det ombordstigning som gikk ganske så greit og det virket som er bereist oppegående klientell som klarte å legge sakene sine i hyllene og sette seg ned. Crewet var litt nebbete under denne prosessen, men de var vel føre var uten grunn. De myknet veldig opp etter kort stund.

De nektet faktisk å la oss ha tre barn på en rad under take off (noe jeg forstår), men det er første gangen vi har sett dette blitt håndhevet. De første redene var med blokkerte midseter så vi hadde veldig god plass.. Faktisk så var også benplassen (rad 2) helt innafor og barna hadde to fulle vinduer på rad 3. Har aldri fløyet 737 med dette Dreamliner interiøret – men det ga et veldig lyst og fint inntrykk.

Det skjedde noe artig – kapteinen sier litt forfjamset at de flyplassen hadde bommet på flyene (det stod et DY fly som kulle til ARN ved siden av oss).. De hadde lempet på all bagasje og mat på feil fly og vise versa.. Dette måtte jo rettes på (dasse rundt en uke i pastell Stockholm-klær fungerer ikke) Dette ga en 45 minutter forsinkelse som jeg tror de fløy inn litt av.

Magisk å ta av fra DXB i en 737 og han ga mer gass på take off enn jeg trodde. Den holdt hele veien til OSL uten å fylle, som er jo ganske imponerende for en slik liten tass.

Menyen om bord er jo utmerket (men litt snau) og for meg at du kan kjøpe deg opp litt på drikken er jo genialt. Selv på longhaul Eco Plus hos SAS så nekter de deg å kjøpe bedre viner. At de hadde Aass fatøl var jo rett og slett rørende.. Maten var lite, men ganske godt da det var indisk så det smakte litt..

Dragen tapte lotteriet og fikk sjåførtjenesten så jeg koste meg med masse chips og vin og klarte meg fint med en bok og litt finans-sladder.
Crewet var veldig med og fra man fikk lyst på noe å drikke til den stod på bordet tok ikke mange minuttene. Wifi fungerte ikke de første 4 timene da vi fløy for det meste over Iran.. En deilig sak var at de stort sett holdt kjeft over høytaleranlegget (og når de snakket så var det god lyd). På Turkish kommer det en announcement hvert fjerde minutt som er til tider litt irriterende
.
Dette var rett og slett en meget bra tur – hadde jeg klart å laste ned Netflix og slike ting, samt hvis vi ikke hadde betalt mer enn vanlig for billettene (booket litt sent og høysesong) så ligger denne turen meget høyt oppe på listen i forhold til pris.

Rart å gå i passkontroll på OSL etter å ha gått av en 737 og rart å kikke ned på etasjen under hvor alle heldiggrisene som skal reise myldrer rundt. Dragomobilen sto fullshinet og klar og disse Handzon gutta leverer som vanlig.

Snipp snapp snute.

























Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	01.jpg
Views:	1163
Size:	113.6 KB
ID:	48216   Click image for larger version

Name:	02.jpg
Views:	1166
Size:	71.4 KB
ID:	48217   Click image for larger version

Name:	03.jpg
Views:	1171
Size:	66.7 KB
ID:	48218   Click image for larger version

Name:	04.jpg
Views:	1167
Size:	191.5 KB
ID:	48219   Click image for larger version

Name:	05.jpg
Views:	1164
Size:	75.6 KB
ID:	48220  

Click image for larger version

Name:	06.jpg
Views:	1186
Size:	142.0 KB
ID:	48221   Click image for larger version

Name:	07.jpg
Views:	1177
Size:	72.0 KB
ID:	48222   Click image for larger version

Name:	08.jpg
Views:	1181
Size:	125.3 KB
ID:	48223   Click image for larger version

Name:	09.jpg
Views:	1178
Size:	206.1 KB
ID:	48224   Click image for larger version

Name:	10.jpg
Views:	1175
Size:	125.4 KB
ID:	48225  

Click image for larger version

Name:	11.jpg
Views:	1170
Size:	137.2 KB
ID:	48226   Click image for larger version

Name:	12.jpg
Views:	1165
Size:	106.2 KB
ID:	48227   Click image for larger version

Name:	13.jpg
Views:	1156
Size:	53.1 KB
ID:	48228  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote