View Single Post
Old 10-10-2010, 23:41   #1
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Lufthansa Lufthansa First, A346 og A388

I begynnelsen av 2010 var jeg og en kollega på shopping hos US Airways og endte opp med 100 000 miles hver. Dette skulle brukes til årets sene sommerferie som da ville gå til Sør Korea og Japan i slutten av september.



Dato: 17/9-2010
Fra: SVG
Til: FRA
Fly: D-ABEI B737-330
Rutenr: LH3163

Hadde overtalt en av lærlingene til å stå opp ekstra tidlig for å kjøre oss til Sola, og var på flyplassen i alt for god tid før avgang som skulle være kl 0730. Labbet mot business check-in skranken hvor det ikke var noen kø, men ble stående i 5min å vente på at han som allerede stod der skulle bli ferdig med all bagasjen han skulle ha med. Da det endelig blir vår tur blir vi møtt av ei eldre sur SAS dame som peker opp på business skiltet og sier, reise dåkkar business…? Nei, me ska reisa first, sier jeg til latter fra han i naboskranken. Kan trygt si at hun ikke sa så mye mer etter det, og får heller ikke en god tur før vi går. En kollega må også gjøre henne oppmerksom på at vi skal ha en egen billettholder med Lufhansa First class skrevet på.




Kjapt gjennom sikkerhetskontrollen, og svinger først til venstre mot innenlands, da kiosken her har mye bedre utvalg av lesestoff enn den på utenlands. Så over til utenlands der det blir et overpriset rundstykke før en gjør seg klar til boarding hvor alle går om bord samtidig, uansett rad eller klasse. 20 min etter boarding, og på tid kl 0730 er det push back, og ca 7 min senere er vi i luften i retning nord. Rask sving mot venstre, før vi følger jærstrendene på vei sørover.

D-ABEI B737-330 levert 7/11-1991



Rask sving mot vest





Det går nærmere 20 min før setebeltet kan løsnes og servering begynne. Opprinnelig var det satt av 3 rader (10 seter) for business, men ser at gardinet blir flyttet en rad bakover slik at 2 personer til nå befinner seg i business, noe som betyr at 9 av 14 seter er i bruk. Hvordan det så ut bak gardinet har jeg ingen anelse om. Sete 2A er behagelig, benplassen god, og at armlene er svingt inn mot midtsetet er genialt.


Plassen var bra nok for våre kropper



Obligatoriske ølen



Maten som var helt ok, verken mer eller mindre



Og litt søtt til slutt



Da vi nærmer oss Frankfurt blir det mye sikk sakk flygning før vi noen minutter forsinket kl 0932 setter hjulene i bane 25L og har en av de heftigste oppbremsingene jeg har opplevd. Takket være min reisevenns raske reaksjonsevne unngår jeg heldigvis å krabbe rundt på gulvet etter eiendeler som var på full fart fram og vekk fra bordet som blokkerer midtsetet. Får huske å legge alt i lommene neste gang. 15 min senere står vi til vår skuffelse på gate A1, noe som betyr at ingen Porsche eller Mercedes venter på oss, og vi må ta beina fatt.

Når en kommer til Frankfurt, og skal videre på First, er dette et trist syn
A-380 is offline   Reply With Quote