View Single Post
Old 08-01-2014, 13:32   #487
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Cabin crew complement in a 200-seat feeder ?

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
... du argumenterer jo med økonomi her. Da er det veldig dyrt å dytte inn en ekstra CA for et ekstra sete som du kanskje selger innimellom.
Tiltredes, 100 % enig her, Discus ! Konsekvensen av ditt innlegg (som jeg takker for !) er at jeg har revidert vär Pamphlet, mens jeg venter pä revidert LOPA-tegning ... vi valgte ä ta ut en single pä hver side bak, til ny total 199 seter, bare for ä gjöre markedsförings-bildet helt krystall-klart : H21QR ligger spot-on pä MOL's 'Sweet Spot' !!

Videre har vi fremmet poenget at egentlig er Hrnkovas forslag (236 seter i A321 ??) bare 'sand i öynene' : hun vet nemlig at hun trenger alle de setene hun kan finne for ä kunne leve opp hederlig gjennom en ökonomisk samstilling vs H21QR ... tidligere har vi vist 179 pax [1+3+1] vs 198 pax [3+3], deretter demonstrerte vi 189 seter, til et klart nederlag for A321 ! Den eneste utveien for Airbus ble da ä selv flytte pä sine EE (hvortil TwinAisleFeeders har vist veien !) og ordne med SpaceFlex lavs bakerst ... men sistnevnte kan vi ogsä gjöre, takk Airbus = pluss opp til 12 seter for H21QR (vi sier beskjedent + 10, takket vaere Discus !), dette er allikevel opp 10 !! fra tidligere 189, til nudagens 199 pax ... slik er historikken i vär dra-kamp mot Goliath Airbus ! Og 199 seter i H21QR tilsvarer rundt 218 seter [3+3] i A321, alle andre pästander er rent hykleri !!

Men utfallet er klart at H21QR vinner hva enn Airbus finner pä av streker, det er bare ä fä Operatörenes analyster til ä graspe denne sannheten, sä kommer det sving i sakene her !

Last edited by Frequent Traveller; 08-01-2014 at 13:40.
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote