View Single Post
Old 05-05-2022, 22:12  
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,011
Ryanair Ryanair til Bergamo

Ryanair ja, tross lang historie i Norge er det et selskap som ikke er godt dekket av tripreports på dette forumet. Mulig det ikke er all verdens til spenning knyttet til en flytur med Ryanair, men forrige tripreport med Ryanair fra Torp er fra 2009 så da er det vel på tide med en rapport? Også på tide at jeg kom meg til Italia igjen, et land hardt råka av coviden, men som har sluppet opp på det meste av restriksjoner. Mer om det etter hvert. BGY er en rute som jeg tror har gått veldig lenge fra Torp, dog med noen år opphold da luftslottet RYG holdt på.

Anyhooo... Da vi fant ut at Italia og gardasjøen var destinasjonen falt valget på Ryanair av flere grunner, men først og fremst flytidene og det at vi kunne ha 5 netter som passet best. Prisen ga ikke en stor poengopptjening på Mastercardet heller, knapt over 2500,- t/r for to inkl seter på rad 3 og bagasje. Til tross for rimelige billetter opp til forrige fredag, var flyene tilnærmet fulle.

Apropos selve flyturen...Dagen i forveien kjørte vi til svigers i Sandefjord før vi i 7-draget lukket munnen og gikk forbi alle som røyker på Torp. Hvorfor i alle dager Torp synes det er en god ide å sette røykeområdet rett ved inngangen er totalt beyond me, burde jaget de langt opp i skogen


Utenom det er alt effektivt med Torp. Selv med 3 Ryanair-fly og 1 Wizz-fly på 45 min var vi fort gjennom sikkerhetskontrollen. Her har de offentlig styrte flyplassene en del å lære.

Hver gang jeg flyr fra Torp er det alltid noen som tar til høyre her, selv om de skal ut og fly med Wizz eller Ryanair.


Ikke allverdens til fasiliteter på utenlandsdelen på Torp, men det er vel ikke derfor man flyr derfra heller.


Buzz til Wroclav


Som vanlig med Ryanair er boarding i gang i det flyet lander. Kjøper du priority hjå Ryanair så får du stå litt lenger i trappen enn resten, og du får kanskje satt deg ned noen sekunder før alle andre


9H-VUV. En såkalt 737 MAX 8/ 737 MAX-8200/ 737-8200 alt ettersom hvem du spør. Levert til Malta Air Desember 2020, som flyr på vegne av Ryanair. Cabincrew stod og surret med sine ting og det var i alle fall ikke noe hei da vi gikk ombord. Det jeg tror var en dansk kaptein kunne melde om flytid på 2.30, selv om vi bare brukte 2.10


Rad 3. Greit med plass for en som teller 190cm i sitt helt nye pass


Ledig midtsete


Estetisk og fin kabin


De to største aktørene på Torp. Wizz til Lublin og WF til SVG eller BGO


Tok av mot nord og en venstresving senere var vi på vei i retning Italia


Ryanair praktiserer fortsatt munnbind om bord, men du kan ha det av når du drikker/spiser. Det betyr at det bare var å bestille te, og jeg brukte halvannen time på to tekopprer. Resultatet var munnbind på kun ved avgang og landing.


Plutselig var vi ved Lago d'Iseo, som du stort sett ser på høgre side rett før landing på BGY

Last edited by OttoL; 05-05-2022 at 22:39.
OttoL is offline   Reply With Quote