View Single Post
Old 18-02-2020, 15:54  
Chriscross
ScanFlyer Dusty

Default Vinterferie til Hkg og videre

Med skolebarn er gjelder det å utnytte skoleferiene for reising. Kona mrner hin er for gammel for reiser til Asia for mindre enn to uker og yngste jenta ville ikke på tir utenn hele familien. Dermed ble det tur for pappa og storesøster. Så at en tur i business med sas ville fikse Diamondkort til niåringen, og det var god nok unnskyldning for meg. Det ble derfor booket billetter til hkg med retur fra pvg for å få dagflight hjemover i business da dette pleier å være hyggelig. Mye frem og tilbake og kansellering av onsdafsflugtene på hjemturen endte med planlagt retur på torsdagen og en natt på pvg. Både Filipine e og Vietnam var aktuelle destinasjoner videre fra hkg, men endte på Vietnam og sgn. Kjøpte bonusbilletter med cx med Avios. Så kom dette viruset da og pvg-flighten ble kansellert. Jeg foreslo sk flightnummer fra Sin eller sas fra nrt. Diamond mailen sa de ikke tillot codeshare, men boooket oss hjem fra nrt. Men etter to dager kom det kontrabeskjed om at de ikke gikk liv til dette. Flaks vi ikke hadde kjøp billetter sgn-nrt. Vi fikk lov å fly hkg-cph-osl.

Forsøker først å få lastet opp bilder, så kommer mer tekst etterhvert. Beklager på forhånd feite fingre, tekst er skrevet på Iphone.

På Osl var familytrack som alltid raskest og turen gikk til sas lounge hvor vi fikk endret fra 18.00 til 17.15 osl-cph. Loungen er jo dokumentert før, gulloungen men de hadde pizza på en onsdag!

Fint crew osl-cph på 737-800, men mår inntråtte skandalen med ingen musserende innen skandinavia? Som dere ser fant vi alternativer.

Landet på rute på B og 9-åringen fikk i oppgave å finne veien til C-gates og lounge. Liker godt det nye loungedesignet og synes tavlen er morsom. I første etg av gullounge var det reklamestand for glass til pc og telefon.

Fritz Hansen har også sponset møblementet, så kan ikke klage på interiøret. Har en stol som på bildet selv, og den er hod å sitte i (men kan ikke måle seg med Ikeastolen til 2395kr.)

Kveldens utvalg i loungen. Det var også blomkålsuppe og tomatsuppe.

Drikkeutvalget. Carlsberg Nordic jan ikke måle seg med Aas sine alkoholfrie alternativer.

Sjokoladekake gjør jo alle fornøyde selv om Conrad bamsen ikke er like fin på det som Fnate.

Veldig god plass ombord. Turde ikke velge minikabinen da jeg synes den alltid blir blokkert i siste liten. Ved boarding telte jeg ca 100 pers totalt. Det ble spurt veldig om en hadde bært i Kina siste 14 dager og nesten alle som då asiatiske ut hadde masker. Vi hadde selv fått tak i ffp3 masker på Monter, men de er enda ikke brukt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited by Chriscross; 18-02-2020 at 16:24.
Chriscross is offline   Reply With Quote