View Single Post
Old 12-02-2020, 12:01  
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,775
Default Re: SAS har lagt seg ut med krenkenettet med ny reklamefilm

Gillette: Vi lagde en reklamefilm som fornærmet den største kundegruppen vår!
SAS: Hold ølen!

Som et par andre har skrevet her oppe; hva annet hadde de forventet? Fadesen til Gillette burde ligge friskt i minnet til reklamebyråene. En stor del av jobben til både dem og markedsavdelingen er å forutse hvordan et budskap vil bli mottatt. Så her har de enten ønsket dette, eller så har jobben stått til stryk.

Personlig kan jeg ikke fordra "woke" reklamefilmer, og foretrekker upolitiske reklamefilmer. Når det er sagt tror jeg egentlig ikke budskapet til SAS her var ment antiskandinavisk, jeg tror rett og slett var ment å være noe sånt som: Reis ut i verden (med SAS), få nye ideer, og ta dem med hjem igjen (helst med SAS da også).

Dessverre går den litt for langt i "utslette" alt som regnes som skandinavisk, og da burde reaksjonene være temmelig forutsigbare, så dette er rett og slett dårlig håndverk.

SAS er generelt flinke til å skyte seg selv i foten med reklamene sine, og denne er ikke noe unntak: Hvis det ikke finnes noe spesielt eller unikt skandinavisk, hvorfor skal man da fly Scandinavian Airlines? Flyselskap var vel noe nederlenderne eller britene fant på, så da er kanskje KLM eller BA bedre alternativer?
__________________
Upcoming: TRD-OSL

Last edited by LCH; 12-02-2020 at 12:21.
LCH is offline   Reply With Quote