View Single Post
Old 13-02-2020, 13:45  
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default Re: Bombetrussel mot reklamebyrået til SAS-reklamen.

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Dine innlegg er kun korrekt dersom du mener at alle som har reagert negativt også tar pengesekken sin og flyr med et annet selskap. Det er ikke gitt at de som klager høyest er representativt for de som kjøper billett med sas.



Jeg er ikke enig i at det er en PR-messig katastrofe. Det er dine ord.
Så tror jeg du skal tage et PR-kursus. Hvis dette ikke er en PR-mæssig katastrofe, så eksisterer det begreb ikke. Og jeg er slet ikke et sekund i tvivl om at man på SAS hovedkontoret også opfatter den sådan. Alle kræfter er sat ind på denne sag.

Her ruller bolden med en sag, hvor SAS er involveret - de bliver endda nævnt i overskrifter, som nævner bombetrusler. Muligvis det (næst)værst tænkelige for flyselskab. Hvem som så har ret eller ej - er sagen fuldstændigt uvedkommende når man taler PR. Her må man lægge følelser og egne holdninger væk og fokusere på hvad der er bedst for virksomheden. Du finder næppe nogen med erfaring indenfor PR, som synes det er en god idé at blive sat i forbindelse med bombetrusler når du er et flyselskab.

PR/Marketing er ikke så enkelt, som at alle kunder tager sine penge og går til konkurrenten. Her taler vi også om image og branding og mange andre faktorer.

Desuden er denne sag nu udenfor SAS kontrol, hvilket i sig selv er en katastrofe. Man kan sagtens bevæge sig rundt i orkanens øje (hvis man mener det bidrager til virksomheden), men man må have kontrol på historien. Det har man ikke længere.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel

Last edited by FlyHi; 13-02-2020 at 13:54.
FlyHi is offline   Reply With Quote