View Single Post
Old 13-10-2021, 16:26   #25
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,239
Default Re: Flyr har signert LOI for 737-8

Quote:
Originally Posted by LN-AFG View Post
Har bestemt meg for ikke å sette min fot på en MAX frivillig til en ser at den har hatt noen år med sikker drift. Forskjellen på MAX og A320 er store. A320 hadde helt ny teknologi som førte til en del ulykker. MAX er ett dårlig designet fly med store problemer i flyveegenskaper som teknologi må fikse. Jeg var helt overrasket over at flyet ble satt i produksjon som en 4 variant av 60- talls maskinen 737-100/200. Det viste seg veldig raskt at flyet hadde store problemer og Boeing er tatt med buksene nede for å ha skjult problemene flyet har. Jeg er skuffet over det makkverket av ett fly som MAX er og ser på flyet som farlig selv etter at det er resertifisert av FAA.
Ja , du kan jo gjerne se det på denne måten ,men heldigvis er dette et av de mest gjennomtestede fly noen sinne i kjølevannet av ulykkene i Indonesia og Etiopia. Jeg vil overhode ikke ha noen betenkligheter med å fly denne flytypen.
Forøvrig har den engelske luftfarts forfatteren Graham Simmons skrevet historiene rundt B737 . Dette er reflektert og anbefalt lesning. Boka kan kjøpes av meg for 400kr inklusive porto.
OJB is offline   Reply With Quote