View Single Post
Old 17-03-2020, 13:24  
Rland
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 568
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by EvakCPH View Post
Som dansker skal jeg ikke forsøge at gøre mig klog på norsk indenrigspolitik, men læste netop denne artikel:

”Staten har jo ingen interesse av å kjøpe et selskap med enorm gjeld og masse spekulasjon rundt, sier Torgeir Knag Fylkesnes, nestleder i både SV og Næringskomiteen på Stortinget.”

https://www.dn.no/luftfart/norwegian...ndt/2-1-775296
Det ville være merkelig om SV og for så vidt AP kjørte en redningsaksjon for Norwegian sine eiere (les gjerne spekulanter).
Norwegian har i årevis utfordret det meste som har med den skandinaviske velferdsmodellen og som har gitt jobbtrygghet og forutsigbarhet til så mange. Dette har skjedd både på bakken og i luften med billige underleverandører, bemanningsbyråer, baser over alt, registrering over alt, omorganisering av virksomheten midt i en streikesituasjon +++ Jeg har all sympati for de som berøres av dagens krise. Jeg har null sympati for den hodeløse spekulasjonen i vill vekst og erobring av verden. Og nei, 2020 er på ingen måte det første året der Norwegian har spådd kjemperesultat og småsparere har tømt lommeboken og kjøpt aksjer.

Skal Norge med skattepenger gå inn og overta Norwegian, der markedet etter Corona er totalt uforutsigbart, ja da må vi i hvert fall overta virksomheter med et marked som er mer forutsigbart som hoteller, restauranter, frisører, taxi selskaper etc etc
Rland is offline   Reply With Quote