View Single Post
Old 29-03-2020, 00:44   #15
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Last Good Time In (Dublin) Town

Herifra og ut har jeg ingen flere notater, så her går det mest på husken. Setenummere er altså bare sånn ca.

Sov helt sikkert godt, og våknet neste morgen. Hadde lyst på litt hotellfrokost, så jeg fant vegen ned. Hadde selvsagt bestilt uten, og kortet mitt var visstr heller ikke registrert ved innsjekk (oppholdet var prepaid via Hotels.com via ViaTrumf) så å "sette på rommet" gikk heller ikke. Lurte på om det ikke var mulig å bare... betale..? Det var det

Helt ok frokost så vidt jeg kan huske. Husker ikke hvsa den kostet, men den var neppe underpriset. Tok et par runder på buffeten for å gjøre den litt mindre overpriset.

Etterhvert var jeg nogenlunde mett, og fikk sjekket ut og gikk de to-tre meterene fra hotelldøra til bussholdeplasen, og tok neste flybuss tilbake til flyplassen:


DUB-ZRH by martinfoss, on Flickr

09. Juli 2019
Aerfort Bhaile Átha Cliath (DUB) – Flughafen Zürich (ZRH)
Swiss International Airlines 401
Airbus A321
HB-IOK
Sete 5F 2A
Swiss Business


Ankom flyplassen, og fikk sjekket inn hos en dame jeg husker som ganske så hyggelig. Fant også vegen gjennom security, som jeg mener var av den raske tracken. Fant også lounge, og fikk sikret kosten:

Eagles 2019 by martinfoss, on Flickr

Sjeldent feil med is og cola

Eagles 2019 by martinfoss, on Flickr

*Raap*

Husker ikke hvor lenge jeg satt der, men etter gårsdagens relativt lange gåtur i minne, gikk jeg sikkert fra loungen i god tid. Gatene som ble brukt lå ganske langt unna.

Ankom sikkert gate i altfor god tid som jeg pleier også, men til slutt var det boarding:

Eagles 2019 by martinfoss, on Flickr

Til fots gjennom et anleggsområde for å finne flyet

Eagles 2019 by martinfoss, on Flickr

Venter på å få krysse en veg.


Eagles 2019 by martinfoss, on Flickr

HB-IOK klar for tjeneste


Eagles 2019 by martinfoss, on Flickr


Vel om bord fant jeg setet mitt, so, var et F-sete. La oss si det var 5F. Swiss blokkerer som kjent midtsetene i business på shorthaul, og det var som tildigere nevnt en av grunnene til at jeg hadde betalt for business. Da blir man litt irritert når sånt skjer.

Et noe eldre par, hadde nemlig fått de "to siste" setene i en full businesskabin, og de var ikke på samme treseter, ei heller på samme seterad. Damen satte seg på midtsetet på min treseter, og mannen: Han satte seg ved siden av kona si. Altså i det tomme setet jeg hadde betalt for halvparten av. Selvsagt var jeg alt for sjenert av meg til å si noe, men satt og irriterte meg inni meg (Burde muligens gjort noe med det).

Heldigvis, da strømmen av de som skulle sitte lenger bak begynte å avta, kom en av crewet bakover, og henvendte seg meget høflig: "Mr. Foss..?" (Ja, jeg er svak for å bli tiltalt med navn). "OM jeg kanskje heller ville sitte der borte så jeg fikk et ledig sete ved siden av meg??". Han pekte på.... tror det var 2C. Lettere småirritert på pensjonistparet prøvde jeg meg på at: "but I did chose a window seat". Egentlig ikke helt sikker på hva som gikk av meg her, men var tydeligvis ikke interresert i å bidra til at de to skulle få sitte sammen. Denn hyggelige sveitseren henvendte seg så til mannen i 2A, og lurte på om han hadde noe i mot å sitte i 2C? Det var tydeligvis greit for han, og da valgte jeg å flytte meg til 2A. Takket han pent da jeg skviste meg inn i 2A.

Vel oppe fikk jeg øl:

Eagles 2019 by martinfoss, on Flickr

Så vidt jeg husker smakke den øl.

Ikke noe sånn streiketull hos Swiss:

Eagles 2019 by martinfoss, on Flickr

Smakte sikkert helt ok.

Eagles 2019 by martinfoss, on Flickr


Fløy bl.a. over Paris og passerer her CDG

Eagles 2019 by martinfoss, on Flickr


Eagles 2019 by martinfoss, on Flickr

Sjokkis!


Etterhvert landet vi i Zürich, og jeg fant vegen ut av flyet og inn i loungen:

Eagles 2019 by martinfoss, on Flickr


Eagles 2019 by martinfoss, on Flickr

Stamsjappa til Fnate har ekspandert til Europa?

Eagles 2019 by martinfoss, on Flickr

Last edited by Martin; 29-03-2020 at 00:52.
Martin is offline   Reply With Quote