View Single Post
Old 07-01-2017, 10:27   #1
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,279
OBB 8 Hotellbrann, alles skrekk !!

Natt til 17. desember 01.55 gikk en voldsom alarm på vårt rom 805 på vårt hotell i Honolulu…

Blinkende strobelight, sirene og muntlig besked om og fort som f… å komme seg ut av rommet gjennom trappegangen, Repeat, repeat nonstop… Selvfølgelig ikke bruke heis…

Har jo lært at man ikke drar med noe bagasje etc. Uansettt dro fruen med den mindre håndveske på nattbordet med pass etc… Egentlig klokt valg. På med joggesko uten å knyte lissene.

Jeg i pysj ( he he Thai Royal First brand ), fruen nattkjole…

Rolig ned trappene med en drøsss andre.

Men det som imponerte mest var at en brannbil sto allerede på utsiden ( fikk senere vite at alarmen var knyttet til en nærliggende brannstasjon ) . Brannmenn løp opp trappene med øks i hånd. Like etter kom brannbil nr. 2.

Etter en laaang stund stoppet alarmen erklærte hotellsjefen ( som bor i penthouset på 17. etasje) vi kunne gå tilbake til rommet. Han var kledd i boxershorts og t-shirt.

Men historien er ikke slutt, neste morgen traff jeg sjefen og fikk vite den hele utrolige historien:

En mann på rom 705 lagde bål av sengetøy. Da hadde alarm og springleranlegg startet. Totalt ble 11 rom ubrukelig etterpå grunnet alt vann. Hotellet fra 70tallet hadde aldri tidligere opplevd branntilløp.

Priset meg lykkelig jeg bodde på 805, han på 705, Tenk om han bodde på 905. Spurte hva skjedde med ham, tørt svar tatt av politi ( som vi så der med brannvesenet ) og vil være «homeless» svært lenge,,,,

I ettertid tenker på katta som har 9 liv. Selv har jeg overlevet dette, vært innlagt og renset for glass etter fall ( 57 sting, indre og ytre ) på Broward County Hospital i Fort Lauderdale og nødlanding ( tidligere skrevet om på forumet ) grunnet meg….
SQ 777 is offline   Reply With Quote