View Single Post
Old 07-05-2012, 16:16   #20
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Groundworthiness Certificate?

Quote:
Originally Posted by Frequent Traveller View Post

Derfor mener jeg selv at det ville vært fint om med-debattantene kunne holde sine innlegg på det saklige, yrkesmessige plan (jeg takker Superhai/Wahoo/Dreyer/JoeW ...) så vi får sjansen å komme et lite hakk videre med debatten før den går i stå ? OK, LN-MOW ?
Ja, bevares - jeg gjorde mine meninger klare i den andre tråden, så det er et tilbakelagt stadium for meg.

Jeg har bare lyst til å henge meg litt opp i dette:


Quote:
Originally Posted by Frequent Traveller View Post
Takk, LN-MOW. Selv var også mitt kommentar til kommentaret ditt ment med litt alvor blandet inn : i samme metafore sammenlikner jeg f.eks gjerne den ansvarlige tekniker for rampe-sikkerheten rundt flyet på bakken med konservatoriets tekniker med ansvar for å passe hydrometrien og temperaturen i Harpsichord-salen : han er en nødvendig aktør ... men hva vet han egentlig om Musikk ?
Det er et veldig godt og riktig poeng. Problemene oppstår imidlertid når denne personen med begrenset ansvarsområde og dårlig kunnskap om andre gruppers arbeide blander seg inn, og i kraft av sin posisjon i organisasjonen presser sine konsepter ned over hodet på de andre. Det finnes utallige eksempler på dette og det skjer i alle bransjer.

Slutt fra meg.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote