View Single Post
Old 03-04-2019, 13:02  
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Singapore Weekend-tur til Singapore

Neida så da ble det weekendtur/date til Singapore.. Dragen er meget skeptisk til mine korte turer rundt omkring og har aldri giddet å bli med.. Nå klarte jeg endelig å snu det og pakket det inn som bryllupsdagstur. Jeg har hatt noen langhelger i Singapore før, men aldri en så kort en og tror hun hadde moderate forventinger. Jeg har vel vært 14 ganger i Singapore og ironisk nok, selv om jeg jobber i shipping så har det alltid vært privat. NB – Jeg har dessverre noen sladdede bilder med denne gangen også, men send meg PM så skal jeg sende det jeg klipper ut.

Grunnet barnevakt for tre ivrige små så ble det bare fra torsdag til søndag, men det ble ganske bra utnyttet (bortsett fra DEL-BKK-SIN som ikke er helt optimalt)

Lufthansa henter deg hjemme når du flyr første klasse, men grunnet tidskjema og levering av barn på morgenen så ble det Dragomobilen og expressparkeringen på P10.. De gutta er herlige og er på navn og ble glade for å endelig møte Fru Sud.

Innsjekken ble litt snodig og de måtte to ganger hente noen personer opp i systemet for å få til bagasjen med tre mellomlandinger. Endte opp med to koffert-tagger og at jeg tenkte denne kommer neppe frem.. På taxfreen var de veldig i humør og vi endte opp med mer gratisprodukter enn hva vi kjøpte som passer dårlig inn med min reis med minst mulig om bord policy.

Frokosten på gullkantinen er herlig og vi glemte tiden litt og det sto plutselig final call på tavlen. Der kom vi småløpende til gaten hvor gateagenten spurte om vi var de vi var med begges fornavn og sa at vi var allerede registrert og han fulgte oss ombord på flyet (!)

OSL-FRA tok vi en i overkant tidlig sparkling wine (Ferrari ett eller annet som smakte litt hogg) og det var en virkelig god stemning. Crewet hadde fått med seg at det var første klasse og Delhi så de var nysgjerrige.. Jeg prøvde å få det til å høres litt kult ut, men dragen fortalte at mannen hennes var nerd og det var mer eller mindre grunnen.

Den gode nyheten var at vi var en halv time foran skjemaet og den dårlige var at det ble gate så ingen limo-service.. Det at vi landet lengst ut på gaten og at vi måtte småløpe 15 minutter for å komme til FCT dempet litt luksusfølelsen.

Selve FCT opplevelsen hadde jeg vel oversolgt, men mor koste seg med gummibjørner og jeg Pata Negra til champisen.. Jeg er ikke sikker på hvorfor, men «vår» vert kom uoppfordret med tre badeender til barna uten at vi hadde spurt en gang (eller fortalt at vi har tre, så enten har de en merkelig GDPR, eller så begynner de vel å kjenne meg igjen) Et par av de som jobber der begynner å bli litt kjente fjes nå.

Kona har ingen forståelse for hvorfor hun må posere foran lounge-skilt, men sånn er det bare.













Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	3312
Size:	137.2 KB
ID:	46721   Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	3298
Size:	78.9 KB
ID:	46722   Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	3280
Size:	73.4 KB
ID:	46723   Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	3280
Size:	80.6 KB
ID:	46724   Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	3304
Size:	146.0 KB
ID:	46725  

Click image for larger version

Name:	7.jpg
Views:	1720
Size:	100.5 KB
ID:	46726   Click image for larger version

Name:	8.jpg
Views:	1713
Size:	100.0 KB
ID:	46727  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote