View Single Post
Old 03-01-2018, 14:52  
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Lufthansa Lufthansa First Class Terminal

Lufthansa First Class Terminal
Etter et par minutter ute i frisk luft, tok jeg turen inn i terminalen, og for å komme til lobbyen tok jeg en heis opp en etasje.



Der ble jeg møtt av en hyggelig dame som tok kofferten min og sjekket meg inn til Chicago. Hun eskorterte meg videre gjennom sikkerhetskontrollen, hvor det viste seg at jeg hadde fått SSSS på boardingkortet (dette ante ikke jeg noe om på forhånd, da det var assistenten min som holdt både pass og boardingkort) men Lufthansa FCT er ikke den verste plassen å være utsatt for en ekstra sikkerhetssjekk. Jeg var den eneste person i sikkerhetskontrollen da også, slik at jeg var igjennom på under 10 minutter.


Baren i FCT

Vel gjennom sikkerhetskontrollen ble jeg vist rundt i loungen og bestemte meg for å ta frokosten i restauranten.



Jeg bestilte stekte egg og toast, og appelsinjuice og te. Har bare bilde av teen og appelsinjuicen, av en eller annen grunn.



Etter frokosten kom min assistent til meg med boardingkortet med den karakteristiske lommen på utsiden. Passet var i Bundespolizei sin varetekt frem til avreise FCT, da all passkontroll gjennomføres i kjelleren av FCT før man setter seg i bilen.



Etter frokost tok jeg meg en tur rundt i loungen for å kikke. Det var egentlig ganske folketomt, så det var ikke noe problem å løpe rundt som en raring med telefonen og knipse bilder av stoler, bord, sofaer og kidnappede badeender fra toalett- og dusjområdet.









Jeg satt meg ned i en stol og knasket på litt nøtter mens jeg nøt tilværelsen maksimalt. Da jeg scrollet gjennom Instagram, så jeg at Fabio Vilela, en brasiliansk blogger, også var i FCT. Jeg sendte ham en melding og han kom bort og slo seg ned med meg.



Fabio var på vei fra Beijing med Air China F, og videre til Washington DC med Lufthansa F. Vi snakket litt om fly, reiser og luftfart frem til det nærmet seg boarding for meg og jeg bestemte meg for å ta en rask dusj før flyvningen min.


Ett av flere dusjrom

Sophie var forøvrig veldig imponert over fasilitetene på FCT! Endelig er hun tilbake i sitt rette element. For de av dere som ikke kjenner Sophie, så kjøpte jeg henne om bord på Lufthansa FRA-SEA i 2012, og hun har vært med meg rundt forbi på alle mine reiser siden den gangen.



Etter dusjen, var det tid for boarding, eller ”bli kjørt til flyet i en Porsche” som det heter når man flyr Lufthansa F.



Jeg satt antakelig med et svært kledelig glis hele veien til flyet. Så moro dette var!



Kjøreturen tok forresten bare 1 minutt, OG jeg måtte dele bil med en annen dame, antagelig HON Circle siden hun forsvant bak i business da vi gikk om bord, så det var litt nedtur. Menmen.



For en utrolig opplevelse det var å stå så nærme dette flyet, og vite at man har nesten 9 timer i et komfortabelt sete helt fremme i nesa, foran seg. D-ABYR stod for transporten til ORD.

Vi tok heis opp til broen for å komme oss om bord, og i døren ble jeg ønsket velkommen av en flyvertinne som jeg ikke så noe til resten av turen, så hun arbeidet antakelig i de bakre gemakker. Jeg ble vist frem til setet mitt, 1K helt i nesen på jumboen, og jeg ble også vist skapene bak ved rad 3. Der plasserte jeg kofferten min samt sekken min etter at jeg hadde tatt ut det jeg behøvde for turen, ved setet mitt.

Jeg så sikkert litt sliten, sulten og tørst ut etter den strabasiøse ferden fra FCT, så den ene flyvertinna som arbeidet i F på denne flighten, kom straks til unnsetning med både noe å drikke og spise.

__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote