View Single Post
Old 13-03-2019, 13:38  
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Weekend-tur til Florida

Imigration gikk meget kjapt med automater (kun jeg som kålet til litt, men fikk hjelp av en hyggelig offiser som faktisk også var mottakelig for litt pun humor). VI landet på ett annet område enn før (på samme område som Avianca loungen er) og priority bagasjen var mer eller mindre den siste som kom på båndet.

Så ned på min kjære Sixt MIA hvor jeg endelig har forstått at Diamond og Platinum kan gå rett ned å hente bilen. Vi hadde booket luxury convertible hvor jeg var forespeilet 440i (som er en formidabel bil) men de hadde kun fire sylindrede 430i på lager. Da gikk vi heller for en (dessverre også fire sylindret) speller ny faceliftet C300 cab som i Florida er en deilig bil og med blindsone bla bla som man er blitt mer eller mindre avhengig av.

Vi valgte Westin Fort Lauderdale Beach som ligger et kvartal unna av det hotellet vi bodde på under vår første guttetur til Florida i 1984 som dessverre er revet. Westin ser helt likt ut som i 1984 med den karakteristiske broen til stranden men det var en annen kjede i 1984. Hoteller i Florida er mækk-dyrt om dagen, og du ser at dette området begynner å bli temmelig eksklusivt om dagen. Vi betalte 4000 kroner natten per rom (etter 30% rabatt) som er temmelig stivt for et litt slitent 4 stjerners hotell. Rommet jeg fikk var på bakkeplan og vendt mot en mur og så ille at jeg for første gang sa i fra på en hyggelig måte. Etter to minutter fikk jeg nytt rom i niende etasje med full havutsikt og en totalt annerledes opplevelse. Resepsjonisten var nederlandsk og jeg tok et par strofer så var vi på nett.

Fort Lauderdale/Miami…. Fy f……. for et område dette er.. Det skuffer aldri og blir bedre og bedre.. Mange spør hvordan kan du dra til samme sted om og om igjen? Da nevner jeg at de drar til samme fordømte hytta syv ganger i året selv også blir vi enige om å være uenige..
Det er så sabla mye fint å se på og gjøre, og fire dager er overhodet ikke nok.. Det var fullt program hver dag fra 0700 til midnatt (med tvert avbrukket ribben), så man sov meget godt om natten og ingen form for jetlag hadde noen sjanser til å dukke opp. Ufattelig mye god mat, båttur, masse råning, litt shopping og masse mimring hvor vi besøkte steder fra Miami Vice og Scarface. Nye favorittstedet som er selvsagt med Dragen og barna om et par måneder der denne… (jeg dævver):

https://www.smithandwollensky.com/ou...s/miami-beach/

Helt utrolig… Hele området South Pointe og da denne restauranten som har ufattelig god mat, ufattelig god service og «people watching» fra en annen planet.. Maken til mye flotte og ikke minst originale mennesker som rant forbi..

Nei.. Miami/Fort Lauderdale er fremdeles meget trygt inne på topp fem listen.. Eneste er at det som nevnt har blitt veldig dyrt der nå (og ikke bare på grunn av de norske Lirene). Selv med moderat drikking og lite tre, fire, femrettere så koster det skjorta for det meste. Eneste som har norske priser der er Hooters som vi alltid drar innom – men selv der koster en liten white trash lunch med to øl fort 7-800 kroner med tipsen. På Smith and Wollenski lå et glass med en god amerikansk Chardonnay på 300 kroner.





















He he.. En morgen hentet valet-Juan feil bil til oss til stor latter (De tar forøvrig 40 USD per natt for parkering plus tax og kraftig tips - han fikk ikke tips for denne bilen da.)

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	13.jpg
Views:	1625
Size:	186.1 KB
ID:	46649   Click image for larger version

Name:	18.jpg
Views:	1623
Size:	172.1 KB
ID:	46650   Click image for larger version

Name:	10.jpg
Views:	1614
Size:	126.0 KB
ID:	46651   Click image for larger version

Name:	11.jpg
Views:	1615
Size:	138.2 KB
ID:	46652   Click image for larger version

Name:	12.jpg
Views:	1604
Size:	126.8 KB
ID:	46653  

Click image for larger version

Name:	14.jpg
Views:	1613
Size:	165.9 KB
ID:	46654   Click image for larger version

Name:	15.jpg
Views:	1616
Size:	247.9 KB
ID:	46655   Click image for larger version

Name:	16.jpg
Views:	1611
Size:	98.3 KB
ID:	46656   Click image for larger version

Name:	17.jpg
Views:	1606
Size:	120.3 KB
ID:	46657   Click image for larger version

Name:	20.jpg
Views:	1618
Size:	140.3 KB
ID:	46658  

Click image for larger version

Name:	21.jpg
Views:	1616
Size:	144.4 KB
ID:	46659  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote