Thread: Konflikt i SAS
View Single Post
Old 21-07-2022, 13:56  
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,084
Default Re: Konflikt i SAS

Revenue er inntekt, en side av regnestylket SAS ser ut til og ha glemt. Et pr rundt 9/11 så tapte Delta en milliard dollar. Det kom til ti dollar per billett. $10. De «kunne ikke» øke prisen så lite for og gå i null. Da kom lavpris for fullt og folk som skulle vestover dro østover for connection om de kunne spare $10-20.
I dag er prisene veldig høye for billetter, pga tilbud og etterspørsel. De fleste selskap har kuttet 10-15% av sommer trafikken for og unngå det som skjer iEuropa nå, særlig Amsterdam. Det skjedde her på vinteren, og det måtte kuttes før sommeren for og unngå krise. Ting går ok i USA, men ikke mer.
Etter alt dette, så kom United ut med earnings i går og tjente penger.
Den store forskjellen i USA, er at overkapasiteten er borte. Selv om jeg vanligvis ikke kjøper billetter så sjekker jeg billett prisene her hver uke siden jeg pendler. Når totimers turen med Delta koster $600 en vei, så regner jeg ikke med at de blir utsolgt over natta om det er 10 seter igjen. Som pendler og nonrev, så har det blitt litt bedre. Det er noen tomme seter på denne ruten, nå er det 4 ganger daglig med to selskap, etter sommeren håper jeg på to. De prøver ikke og fylle hvert sete for enhver pris lengre, de tar priser som dekker kostnaden og tjener penger.
Konkurranse er flott, men den har blitt litt for idiotisk de siste 20 år. Skybus startet opp med $9 billetter, varte ikke lenge men ødela for mange. Ryan og Easy tjener ikke penger på de billigste billetter, de er for og lokke folk og for og selge ancilliary revenue. Samme med NAI. Rødkinn fortelte nordmenn at det var en menneskerett og reise svinbillig rundt hele verden, om bare han kunne sette opp selskapet som han ville…. Og det gjorde han med masse selskaper under seg. Men korthuset kom ned, og nordmenn og andre har nok forstått det. Billettene kan ikke alle koste 199 til Granca. Prisene vil komme opp, og jeg tror folk har forståelse for det. De betaler mer for parkering enn de betaler for billett rundt gåhalve verden. Bare se på prisene i dag på billetter, og folk er villige til og betale.
Midtiblinken is online now   Reply With Quote