View Single Post
Old 04-01-2018, 22:23   #20
Yeager
ScanFlyer Blue
 
Yeager's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Location: Østfold
Posts: 296
Default Re: På novembertur til California -en rapport fra de bakre gemakker

På tide å gjøre trip-rapporten ferdig? [emoji6]
Fødselsdagsfeiringer, juleforberedelser og familiejul kom i veien for å prioritere Flyprat og avslutning av min rapport fra California-turen. Men nå når et nytt år ligger blankt og ubrukt foran meg, får jeg ta meg sammen og sette av litt tid!

Den siste formiddagen før hjemturen ruslet jeg rundt i byen i finværet. Til slutt gikk jeg til Café Trieste i North Beach-området, min favorittkafé i SF. Dette var visstnok den første italienske kaffebaren i byen, og historien vil ha det til at Francis Ford Coppola i sin tid satt her og jobbet med manuset til Gudfaren. Det er uansett et sted med masse sjarm, de lokale gamle hippieaktige folkene kommer daglig innom, herlig atmosfære. Denne tirsdags formiddagen var det to musikere som spilte og sang gamle italienske sanger, vakkert og stemningsfullt.





I 14-tiden kom min shuttle til flyplassen, billigste type transport booket gjennom hotellet, $10 plus tips. Ved innsjekk spurte jeg etter lounge, og ble forklart veien til United-lounge i terminal 3. Det er visstnok ombygging på gang av loungen i International terminal, den var i vært fall stengt. Det tok ca 10 min å gå til loungen i terminal 3, men jeg hadde god tid, så det var OK. Ganske god plass og relativt rolig i loungen. Fin utsikt til flyene. Vanlig United-standard på cateringen, suppe, brød, cold cuts, grønnsaker og snacks, m.m. Jeg hentet meg en complimentary øl i baren og spiste litt snacks og suppe.



Dessverre hadde jeg igjen fått avslag på oppgraderingsbudet mitt, så jeg regnet med at det ble så som så med serveringen på flyet. Tok derfor med meg littegranne snacks i en sånn takeaway-kopp.
Etterhvert var det tid for å finne veien til gaten for boarding.



Sent from my iPad using Tapatalk
Yeager is offline   Reply With Quote