View Single Post
Old 16-09-2019, 22:22  
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Pappaperm og «frognertrikken» til Provence

De første 8 nettene skulle tilbringes et sted som heter Tourrettes sur Loup, som er en av mange type småby av gammel stein ytterst på en klippe. St. Paul du Vence som ligger litt nedi lia, er kanskje mer kjent, men uansett ligger Tourrettes under halvtimen fra flyplassen i Nice, sånn omtrent rett nord for Antibes, bare opp i fjellene.

De gamle hadde ankommet kvelden før og tatt taxi opp til huset vi hadde leid. Vi skulle derimot ta ut leiebil for hele følget. Litt klok av skade og siden jeg ikke orket turen bort til leiebilsenteret på T2, selv med ny fancy trikk, så hadde jeg som statusløs betalt ekstra for å ta ut bilen på T1, som man enten må betale ekstra for eller være statuskunde ganske høyt. Som vanlig ved Middelhavet var også valget falt på Sixt denne gangen.

Dog var en sjuseter bestilt, og siden vi ikke gadd betale ekstra for noe mer fancy var forventningene til «Peugeot 5008 eller lignende» ganske lave. Endte opp med en Ford Tourneo, som først og fremt var praktisk, helt frem til jeg forsøkte komme ned i et 180cm høyt parkeringshus i Nice. Dog en skikkelig bussfølelse gav den, men som sagt: praktisk.

Last edited by Someone; 17-09-2019 at 09:51.
Someone is offline   Reply With Quote